Največji izzivi pri digitalizaciji prevozniške panoge

Ti trije koraki digitalizacije spreminjajo postopke v prevozništvu

deli na ...
01.09.2019

Erkrath, 1. 9. 2019 – Še vedno je prisotno znatno odstopanje med stopnjo digitalizacije velikih in malih, pa tudi srednje velikih prevozniških in logističnih podjetij. Medtem ko logistični velikani že dlje časa poslujejo digitalno, si mala in srednje velika prevozniška podjetja v večini primerov nakupa bolj kompleksne programske opreme ne morejo privoščiti. Kaj je potrebno, da bi lahko zadostili zahtevam trga in trendov ter dohajali velika podjetja v panogi?

Medtem ko logistični velikani že dlje časa poslujejo digitalno, si mala in srednje velika prevozniška podjetja v večini primerov nakupa bolj kompleksne programske opreme ne morejo privoščiti.
deli na ...

Digitalna oskrba za širok razpon uporabnikov in stabilna tehnološka infrastruktura sta predpogoj za sodelovanje v digitalnem upravljanju dobavne verige. Za vse udeležence v prevozniški verigi je predvsem pomembno, da digitalizirajo posamezne korake znotraj samega prevoza in s tem optimizirajo celoten prevozniški postopek. Navajamo tri primere:

 

1.    eCMR: manj administrativnega dela in več nadzora

Najpomembnejši dokument poleg naročila prevoza je tovorni list, ki je znan kot CMR in bo kmalu znan kot eCMR oziroma elektronski CMR. V idealnem primeru sta oba že v skladišču samodejno elektronsko izdana in posredovana, zato ju lahko prevoznik prikliče na svojem pametnem telefonu ali tablici. S tem se zmanjša papirologija, kar ima še dodaten pozitiven vpliv. Kajti, če so dokumenti za potrditev dobave blaga, kot je dokazilo o dostavi, elektronsko generirani, jih je mogoče enostavneje in digitalno dalje obdelovati.

Ali je vse to za prevoznika in špediterja tudi v praksi enostavno in prinaša koristi pojasnjuje Dmitry Yatckevich iz mednarodnega združenja prevoznikov BAMAP (http://bamap.org): »Preskušanja eCMR so že v polnem teku. Vendar še ni jasno, kaj naj bi se zgodilo s spremljevalnimi dokumenti, kot so dobavnice, potrdila in specifikacije, ki so še vedno v papirnati obliki.« Pri tem je po mnenju g. Yatckevicha največji izziv zagotoviti uporabo pravno zavezujočega, elektronskega podpisa. Vendar meni, da so prevozniki dovolj prilagodljivi, da se bodo novemu stanju v prihodnje primerno prilagodili.

 

2.    POD (dokazilo o dostavi): Krajši plačilni rok in digitalna dokumentacija

Potrdilo o dostavi (ang. proof of delivery, POD) bo v prihodnje vključeno v eCMR. Do zdaj je moral prevoznik pri špediciji skupek ustreznih dokumentov naročniku poslati še po pošti. To za prevozna podjetja pomeni dodatne stroške pošiljanja in dodatno delo. Zaradi tega se podaljša tudi obdelava plačila. Kajti, plačilo za izvedeno prevozno storitev je mogoče izvesti šele po tem, ko je naročnik prejel potrdilo. Tako se lahko pripeti, da mora špediter po uspešno izvedenem prevozu na plačilo čakati od enega do treh mesecev. Če so delovni dokumenti v digitalni obliki in tako veliko hitreje dostopni, tudi plačilo hitreje sledi. Zato je mogoče bolje načrtovati prihodke, kar podjetjem zagotavlja večji manevrski prostor na področju financ. Skupaj z eCMR se bodo zbirali tudi podatki o premikih, da bo mogoče dostavne poti natančneje nadzirati in podatke v realnem času pošiljati dostavni lokaciji. Po mnenju Yatckevicha obstajajo tudi tu odprta vprašanja: »Na eni strani digitalizacija POD pospešuje prejem plačila za prevozniška podjetja. Po drugi strani pa to za špediterje naročnike to tudi pomeni, da morajo storitev hitreje plačati. To bi lahko zmotilo njihove postopke načrtovanja.

 

3.    Dinamično upravljanje ramp

Pametna uporaba podatkov GPS prinaša dodaten korak naprej na področju problematike ramp. Z združitvijo telematskih podatkov in upravljanja časovnih oken naj bi bila rešena znana problematika gneče pri prejemu in izdajanju blaga. V praksi prevoznik omogoči dostop do svojih podatkov GPS. Ti se redno usklajujejo s podatki o položaju tovornega vozila in izračunan dejanski čas prihoda (ETA) pošljejo upravljavcu rampe. Ta lahko nato računa na podatke v realnem času in jih disponira. Natančna napoved skrajša čakalne čase voznikov tovornih vozil in jih v idealnem primeru tudi prepreči. Po mnenju zastopnika BAMAP je ravno ta pomembna novost za panogo: »Dejstvo, da so na letošnjem sejmu Transport logistic (4.–7. 6. 2019) v Münchnu potekali celotni seminarji s to tematiko, kaže na to, kako pomembna je obravnava problematike ramp za vsakega udeleženca v dobavni verigi.

 

Povzetek

Koraki, omenjeni v tem članku, jasno kažejo, da je mogoče učinkovitost v prevozništvu povečati zlasti z izboljšano komunikacijo med vsemi udeleženimi stranmi. Pri tem ne gre le za mreženje vseh strani, temveč za centralizirano komunikacijo: »To je vodilo sistema pametne logistike podjetja TIMOCOM. Komunikacijo med udeleženci in sistemi omogočamo, ne da bi pri tem prevzemali vodilno vlogo v samem procesu,« pojasnjuje Philipp Schmidt, Portfolio Manager pri podjetju TIMOCOM. Da bi to dosegli, se mora TIMOCOM odzvati potrebam uporabnikov. Digitalizacija malih podjetij mora biti cilj, saj bodo le tako imela koristi tudi velika.

Na začetek

Strinjam se, da spletna stran uporablja piškotke za analizo, prilagoditev vsebine in oglasov. Izvedite več