Prevozniški trg 21.10.2021
5

Ali logistiki grozi val insolventnosti?

Pet napotkov za boljše poslovanje in likvidnost

Insolvenca: Plačilna sposobnost v logistični panogi

Zaradi pandemije koronavirusa med strokovnjaki v panogi prevladuje strah, da bodo številni špediterji in prevozniška podjetja šla v stečaj. Ali je strah upravičen ali pa je to zgolj zbujanje panike? V tem blogu si bomo ogledali trenutni razvoj na trgu in preverili, ali logistiki preti še en val insolventnosti. Poleg tega vam nudimo pet napotkov za boljše poslovanje.

Registrirajte se in preizkusite!

Situacija na trgu med uvajanjem protikoronskih ukrepov

Uvedba ukrepov za zajezitev pandemije po vsem svetu je imela različne posledice za gospodarstvo. Ker je logistika zasidrana na sredini oskrbovalne verige, so jo posledice neposredno in močno prizadele. V času lockdowna se več mesecev ni prevažalo nobenega blaga z izjemo živil in drugega blaga za vsakodnevno potrebo. Špedicije in prevozniška podjetja so se pri tem različno dobro prilagodila spremenjenim pogojem na trgu.

Kot je pokazala študija nemškega logističnega združenja (BVL) bo promet v panogi v tem letu skoraj dosegel raven predkoronskih časov. Transportni barometer podjetja TIMOCOM je pokazal, da so količine tovora v 2. četrtletju 2021 dosegle rekordne ravni. Številke odražajo tržni razvoj panoge in lahko upamo, da se bo ta pozitivni razvoj nadaljeval.

Dejstvo pa je tudi to, da bodo kljub ponovnem povečanju prometa po ukinitvi omejitev nekatera prevozniška podjetja dolgotrajno trpela za posledicami pandemije in se bodo borila za gospodarsko preživetje. Kriza je še posebej prizadela majhna in srednje velika podjetja. Združenja, kot je Road Transport Union, kažejo ogromne izgube v panogi tovornega prometa in opozarjajo pred stečaji. Gospodarski položaj podjetij na področju transporta in logistike je delno še vedno nestabilen.

Začasen zamik obveznosti prijave stečaja je prinesel težave

Nadaljnji dejavnik, ki je bil med zaprtjem države tako rešitev kot tudi vzrok za nove težave, je bil začasen zamik obveznosti prijave stečaja podjetij. Nemške oblasti so veljavno obveznost prijave stečaja večkrat ukinile, nazadnje do konca aprila 2021, in sicer neodvisno od tega, ali so podjetja zašla v težave zaradi pandemije ali ne. Število prijavljenih stečajev v Nemčiji je še vedno zelo nizko, kljub očitnim gospodarskim težavam nekaterih podjetij.

Posledica zamika: Nastanek t. i. »zombi podjetij«, t. j. podjetij, ki so sicer še plačilno sposobna, vendar so tik pred stečajem. Ta so nevarna za panogo. Če naročniku med poslovnim procesom grozi bankrot, izvajalec ne bo več mogel prejeti plačila za opravljen prevoz. Zaradi časovnega zamika dolžnosti prijave stečaja so se in se še vedno ta t. i. zombi podjetja »umetno ohranjajo pri življenju«, čeprav je njihov gospodarski položaj že zelo kritičen.

Stanje je še naprej nejasno

Glede na študijo Inštituta za nemško gospodarstvo bi lahko v tem letu prišlo do »učinka zapoznelih stečajev«. Do kolikšne mere so logistična podjetja prizadeta, še ni jasno. V tedenskem poročilu nemškega urada za tovorni promet je bilo aprila omenjeno, da je stečaj prijavilo skoraj 20 % manj špedicij.

Kako se glede na opisano ozadje razvija gospodarski položaj za logistična in prevozniška podjetja, se ocenjuje zelo različno. Direktor Inštituta za nemško gospodarstvo je v nekem intervjuju dejal, da je najhujše za nami, medtem ko so iz ministrstva za gospodarstvo sporočili, da v 2021 računajo z velikim porastom prijavljenih stečajev podjetij. Stanje je torej negotovo. Kaj bi lahko pomagalo?

Pot do rešitve: digitalizacija

Glede na študijo svetovalnega podjetja Pricewaterhouse Cooper (pwc) je v času krize lahko v pomoč digitalizacija logističnih in prevozniških podjetij. TIMOCOM že leta skupaj s svojimi strankami razvija sistem pametne logistike, ki je namenjen zadovoljevanju potreb prav teh strank. Zato so del sistema aplikacije in storitve, ki logističnim podjetjem pomagajo poslovati digitalno in ostati gospodarsko močna. V nadaljevanju vam predstavljamo pet od njih:

Spot trg

Stavite na zaupanja vredne poslovne partnerje, ki jih boste našli v mreži podjetja TIMOCOM. Med več kot 45.000 strankami lahko najdete poslovnega partnerja, ki ustreza vašim potrebam, ali pa dovolite, da drugi najdejo vas. V borzi tovora podjetja TIMOCOM lahko s samo nekaj kliki podrobno opišete ponudbe, da lahko nato prejmete ustrezna povpraševanja.

Prav tako lahko svoje ponudbe udobno upravljate z brisanjem, kopiranjem ali spreminjanjem svojih vnosov.

Razpisi

Redni naročniki omogočajo dobičkonosne poslovne odnose, najdete pa jih lahko v aplikaciji Razpisi. Tukaj boste imeli dostop do ponudb podjetij s področja proizvodnje in trgovine ter velikih transportnih ponudnikov, s čimer lahko razširite mrežo svojih rednih strank.

Profil podjetja

Dodatni namig: Z izpopolnjenim profilom podjetja lahko podjetja pritegnejo pozornost potencialnih poslovnih partnerjev. Več informacij in podatkov kot navedete, večje so vaše možnosti, da boste našli svoje potencialne naročnike s funkcijo podrobnega iskanja. Del omrežja so lahko samo preverjena podjetja, kar vam nudi varnost v sistemu pametne logistike.

Storitev izterjave

Našli ste naročilo, ga opravili, nato pa pride do težav: Stranka ne plača. Razlogi za to so lahko različni, vendar v vsakem primeru nadležni. Kaj lahko naredite? Storitev izterjave podjetja TIMOCOM vas kot diplomatski posrednik podpira pri težavah s plačili in komunikacijo. Pri tem je ta storitev zelo uspešna, saj lahko v 86 odstotkih primerov zaposleni v oddelku za izterjavo pri podjetju TIMOCOM pomagajo pri izterjavi dolgov, in to v kar 27 jezikih.

Faktoring (ni na voljo v vseh državah)

Ste že kdaj več mesecev čakali na plačilo naročila? To je sedaj stvar preteklosti: Od aprila TIMOCOM svojim strankam v sistemu pametne logistike nudi plačilno storitev JITpay™. Z odkupom terjatev prek faktoringa lahko svoj denar prejmete v 24 urah. Stranke pri tem po prijavi ponudniku plačilnih storitev JITpay™ predložijo dokazila o opravljeni storitvi in pripadajoči račun. To je zanimivo predvsem zato, ker lahko preko aplikacije Borza tovora sprejemate naročila iz 46 evropskih držav in si ob plačilu majhne provizije zagotovite plačilno varnost.

Zaključek

Kako se bo gospodarsko stanje razvijalo naprej, ostaja nejasno. Kljub temu pa obstajajo možnosti za soočanje s konjunkturnimi nihanji in prilagodljivo prilagajanje položaju na trgu. TIMOCOM predvsem malim in srednje velikim podjetjem nudi možnost, da s sredstvi za digitalizacijo ne ostanejo zgolj na trgu, ampak da lahko dobičkonosno delajo in ubežijo plačilni nesposobnosti. Zaradi velikega omrežja preverjenih podjetij lahko stranke podjetja TIMOCOM najdejo veliko resnih poslovnih partnerjev, zato je smiselno nove naročnike iskati preko platform, kot je sistem pametne logistike, ter tako izkoristiti dodano vrednost, ki jo ponujajo.

Če želite tudi vi razširiti svojo mrežo poslovnih partnerjev in najti nova naročila, lahko kot nov uporabnik sistem pametne logistike štiri tedne preizkušate brezplačno. Registrirajte se še danes in izkoristite prednosti digitalnih aplikacij.

Registrirajte se in izkoristite prednosti!

Keywords:

Postanite poznavalec panoge

Redno prejemajte relevantne članke, dragocene strokovne prispevke in ekskluzivna poročila uporabnikov!


Prijava na e-novice

Pop-up image - Logistic
Želite postati strokovnjak na področju logistike?

Prejemajte naše novice s področja logistike neposredno v svoj poštni nabiralnik. Bodite med prvimi, ki bodo izvedeli za naše izdelke in posodobitve.

Na začetek