05.01.2018

Vgrajeno GPS sledenje za prevozniško logistiko prihodnosti

Kako podjetje Spedition Schwarz uspeva z enim samim vmesnikom močno povečati lastno kakovost storitev

(5)

Kako lahko podatke o položaju tovornjaka kratkoročnega prevozniškega partnerja samodejno prenesemo v lastni TMS (transportni management sistem)? To vprašanje je veliko podjetje in član ELVIS-a, Spedition Schwarz, zastavilo ponudniku največje prevozniške platforme v Evropi, podjetju TimoCom. Skupaj s podjetjem Arvato Systems, mednarodno aktivnim podjetjem iz področja IT, je podjetje TimoCom razvilo ne le rešitev tega posebnega primera, temveč ključno težavo današnje prevozniške logistike. Rezultat je vmesnik, ki omogoča, da lahko podatke GPS ponudnikov prevozniških storitev sprejmete in obdelujete – in tako povečate kakovost storitev ter zadovoljstvo strank pri naročilih prevozov.

Kaj je bil izziv?

80 odstotkov od letno 80.000 prevozov špedicija Schwarz opravi z lastno floto vozil, ki šteje 250 tovornjakov, preostalih 20 odstotkov naročil pa s prevozniškimi partnerji s TimoComove platforme. Pri do 350 vožnjah na dan so ob povečanem številu naročil kratkoročno najeli do 100 dodatnih izvajalcev naročil prek platforme. V nasprotju z lastnimi vozili so ti prevozniški partnerji uporabljali različne ponudnike telematskih storitev, ki so podatke prenašali v različnih formatih. Vgradnja teh številnih vmesnikov bi bila izjemno draga in potratna. Toda ravno te informacije so za špedicijo Schwarz najnujnejše, da lahko nadzorujejo prevoze:

 »Podobno kot za lastna vozila želimo podatke o položaju prevozniških partnerjev povezati v naš TMS, da bi lahko izračunali tudi njihov čas prihoda. Natančneje povedano, za nas je izredno pomembno, da pravočasno prepoznamo odstopanja, saj lahko v tem primeru uvedemo protiukrepe. Če to ni mogoče, lahko grozečo zamudo vsaj proaktivno sporočimo stranki,« razlaga Oliver Ocker, prokurist in skrbnik ključnih strank podjetja Spedition Schwarz. 

Kako so izziv rešili?

Želja stranke Spedition Schwarz je bila ravno pravi izziv za Luise Thönnes in Philippa Schmidta, produktni vodji v podjetju TimoCom. Kajti že od uvedbe funkcije sledenja leta 2013 predstavlja TimoCom vozlišče podatkov o položaju vozil uporabnikov platforme. To so dosegli s priključitvijo več kot 230 ponudnikov telematskih storitev. Da lahko Spedition Schwarz podatke o položaju prevozniških partnerjev obdeluje, je TimoCom ustvaril vmesnik, preko katerega imajo drugi sistemi dostop do podatkov GPS in so na voljo v enotnem formatu. V okviru tega je podjetje Arvato Systems, ki ponuja to rešitev, izboljšalo nadgradnjo sistema upravljanja prevozov »best4log-x«, ki go uporablja Spedition Schwarz. »Podpora strankam pri vsakodnevnem poslovanju je naš najpomembnejši cilj. Z našim pilotskim partnerjem, podjetjem Spedition Schwarz, in njihovimi IT strokovnjaki, podjetjem Arvato Systems, smo lahko želen vmesnik usposobili za uporabo v enem mesecu. Vsi so bili zelo odprti, vse je potekalo brez težav,« razlaga Luise Thönnes iz podjetja TimoCom. Tudi podjetje Arvato Systems v uporabi novega vmesnika vidi pomembno dodatno vrednost: »Zahvaljujoč vmesniku GPS do TimoComa smo lahko TMS za špedicijo Schwarz nadgradili in še bolj podprli digitalne procese,« pravi Dirk Tiegler, skrbnik ključnih strank v podjetju Arvato Systems.

V čem je korist?

»Do sedaj smo morali pri ponudnikih prevoza, ki uporabljajo drugačne sisteme kot mi, po telefonu preveriti stanje pošiljke in vse informacije ročno vnesti v TMS. To nam je vzelo veliko časa in podatki niso bili vedno 100-odstotno zanesljivi,« poroča Oliver Ocker. Temu lahko Philipp Schmidt doda le: »Dokler izmenjava podatkov zahteva ročne postopke, celoten proces ni le dražji, ker zahteva več časa, ampak je tudi bolj podvržen napakam.«

Zaradi vmesnika GPS zdaj Spedition Schwarz samodejno vidi, če ima prevozniški partner zamudo in lahko neposredno obvesti svoje stranke. Pri 100 tovornjakih, ki jih Spedition Schwarz dnevno dodatno pooblasti prek TimoComa, podjetje z vmesnikom prihrani ogromno časa. »Najpomembnejše pa je, da sta se zaupanje in zadovoljstvo naših strank povečala,« se veseli Ocker.

Povzetek: primer uporabnika utira pot drugim uporabnikom platforme

Predpogoj za uporabo vmesnika je aplikacija za sledenje TC eMap®, ki je za vse TimoComove uporabnike na voljo brezplačno. Tudi manjša podjetja na ta način povečajo svojo konkurenčnost, kot potrjuje Oliver Ocker: »Omogočanje sledenja pri TimoComu je otročje lahko. Učinek pa je vsekakor izjemen! Kot prevozniški partner zaradi tega delujemo bolj zaupanja vredni in zanesljivi. Ne smemo pa pozabiti, da sledenje ščiti tudi pred krajo pošiljk.«

Do TimoComovega GPS vmesnika imajo sedaj dostop tudi druge stranke, ki jih to zanima. »Vmesnik deluje kot neke vrste univerzalna vtičnica, na katero lahko zelo hitro in enostavno priključite svoj lastni sistem,« razlaga Luise Thönnes. Za prevozniško panogo to pomeni, da lahko zdaj s pomočjo vmesnika samodejno digitalno sledite tudi kratkoročnim prevozniškim naročilom. To je v pomoč tako izvajalcem naročila kot tudi naročnikom prevoza, da na dnevnem trgu dosežejo večjo transparentnost, kakovost in varnost.

 

Več informacij o telematskih vmesnikih pri TimoComu lahko najdete na https://www.timocom.si/Tracking/Sledenje-vozil.

Prenesi izjavo za javnost
Na začetek