21.01.2020

Hlajeni prevozi: Kako si lahko zagotovimo naročila skozi vse leto?

Kaj storiti glede neizkoriščenih kapacitet pri hlajenem prevozu? Ali: Kako spraviti hlajene prevoze znova v pogon?

(1)

Proti koncu sezone hlajenih prevozov se morajo prevozniška podjetja, ki so specializirana za to vrsto prevozov, praviloma še posebej truditi. Kako najti tovor, ki je v tem obdobju precej redek na trgu? Nenazadnje, neizkoriščena vozila prinašajo samo stroške in nikakršnih prihodkov – prava katastrofa! Očitno pa vseeno obstajajo podjetja, ki tem težavnim razmeram dobro kljubujejo. Na srečo! 

»Hlajeni prevozi – konkretne in takoj razpoložljive informacije ter hiter odziv nanje so odločilnega pomena ne le za doseganje dobička, temveč tudi za presojo o tem, ali se določen prevoz sploh izplača.« Kamil Filipowicz, Wojtex.

Tekač na dolge proge

Wojtex je izkušeno podjetje, ki je na trgu prisotno že od leta 1996. Skozi vsa ta leta so odkrili svojo tržno nišo in se specializirali za izvajanje hlajenih prevozov s kakovostno ponudbo storitev na različnih relacijah, in to na kar treh celinah: v Afriki, Evropi in Aziji. Večinoma vozijo na podlagi trajnih nalogov na relacijah med Španijo in Poljsko ter Španijo in Belorusijo (v obe smeri). Vozni park podjetja obsega 20 vlačilcev s hladilnim polpriklopnikom.

V zgodovini podjetja Wojtex so prevažali že marsikaj, na primer palme na olimpijske igre v Sočiju, semenski krompir iz Italije v tovarno čipsa v Novosibirsku, polže (cilj lahko zagotovo uganete kar sami) ali travo za nacionalni stadion v Varšavi. Vsakodnevno poslovanje pa še vedno predstavljajo bolj »običajna« naročila, na primer prevoz mlečnih izdelkov v Španijo ali sadja v Belorusijo. Delo za zaposlene v podjetju med sezono ni nič kaj lažje, saj je število naročil izjemno visoko, hkrati pa morajo zunaj sezone, ko velja prav nasprotno, še toliko bolj zavihati rokave. Prevozi konec koncev ne smejo počivati.

Ko lahko do naročil za prevoz pridemo skoraj le po čudežu ...

Prevoz pod nadzorovanimi pogoji ponuja številne priložnosti, vendar je potrebno znati izkoristiti in hkrati biti kos številnim posebnostim, ki veljajo za delo v tej ozki in zahtevni specializaciji. Izziv pri tem niso samo tehnična vprašanja, know-how in kompetence zaposlenih, temveč predvsem to, kako si zagotoviti ustrezna naročila skozi vse leto. Za ohranjanje dobičkonosnosti in likvidnosti je potrebna izjemna učinkovitost pri delu. V kar se da največji meri se je treba izogniti praznim vožnjam in premalo izkoriščenim tovornim kapacitetam. »Sezona hlajenih prevozov je pozimi in poleti, v preostalem času pa na trgu vlada presežek prevoznih kapacitet. Zahvaljujoč dolgoletnim poslovnim odnosom z našimi strankami lahko opravljamo prevoze skozi vse leto, vendar pa se moramo izven sezone zaradi majhnega povpraševanja po tovrstnih prevozih še posebej truditi, da optimalno izkoristimo naše prevozne kapacitete«, pove

Ali lahko rešitev prinese integracija storitev telematike?

Optimizacija prevozov na stalnih relacijah je za podjetje predstavljala velik izziv. Posebej pomembno je izkoristiti proste kapacitete na povratnih vožnjah. Podjetje od leta 2015 v ta namen uporablja borzo prevozov sistema pametne logistike (Smart Logistics System). Vendar tudi konkurenca ne sedi križem rok in stroški v prevozništvu nenehno naraščajo. Tako seveda ne gre počivati na lovorikah, temveč je potrebno vedno iskati nove rešitve. Za večjo učinkovitost in s tem večji dobiček so pri podjetju Wojtex izkoristili možnost, da dotlej uporabljane lastne sisteme telematike – rešitve znamke Ruptela – integrirajo v sistem TIMOCOM.

Kako to deluje?

»Integracija sistema TrustTrack v sistem TIMOCOM prinaša prednost strankam obeh podjetij. S podatki o položaju vozil, ki jih posreduje podjetje Ruptela, je mogoče v sistemu TIMOCOM prikazati položaje tovornjakov. Tako prevoznik vsak trenutek vidi, kje se nahaja prevažani tovor ali kje stoji prazno vozilo, ki bi se lahko na novo naložilo. Z nezapletenim, razumljivim sistemom za nadzor tovora lahko hitreje najdemo partnerje in vzpostavimo dolgoročne poslovne odnose«, poudarja Paweł Szewczuk, vodja prodaje na Poljskem v podjetju Ruptela. Pri tako neizprosni konkurenci, kot jo najdemo v prevozništvu, je nujno, da skozi celoten potek vsakega prevoza odkrijemo tiste točke, kjer smo lahko boljši od konkurence. »Z integracijo smo učinkovitejši in lahko hitreje najdemo razpoložljiv tovor glede na lokacijo posameznega tovornjaka«, meni Kamil Filipowicz.

Hitreje prepoznati, kje in kdaj je mogoče najti naročila

Na poti med Španijo in Belorusijo je ogromno potenciala za izboljšanje in optimizacijo. V podjetju Wojtex glede na prikazani tovor v borzi prevozov spreminjajo potek poti in tako dosegajo večjo dobičkonosnost storitev za stalne stranke – tako na stalnih relacijah kot tudi drugod. Dodatni prevozi, ki si jih tako zagotovijo, predstavljajo kar približno 25 % vseh naročil. Pogosto se nov tovor pojavi kar med samo potjo, s pomočjo rešitev telematike pa jih je mogoče hitreje dodeliti primernemu tovornemu vozilu. »Izven sezone, ko ni veliko naročil, so konkretne in takoj razpoložljive informacije ter hiter odziv nanje odločilnega pomena ne le za doseganje dobička, temveč tudi za presojo o tem, ali se določen prevoz sploh izplača. Kadarkoli se je pojavila možnost, da povečamo svojo tržno učinkovitost zgolj s povezovanjem že obstoječih rešitev, smo priložnost takoj zagrabili. Čeprav prevažamo hlajene izdelke, pa nam je všeč, ko nam tudi izven sezone postane vroče zaradi obilice dela«, meni Kamil Filipowicz iz podjetja Wojtex.

Prenesi izjavo za javnost
Na začetek