Prevozniški trg 11.03.2021
4

Kako vmesniki odpravljajo komunikacijske ovire

Naslednja raven logistike

Disponent s funkcijo sledenja preverja, kje se nahajajo vozila.

Če so na voljo vse informacije, je mogoče oskrbovalno verigo bolje optimizirati. Toda delitev podatkov je v logistiki še vedno občutljiva tema. Ali je izmenjava podatkov varna? Kateri poslovni partner bi moral prejeti podatke in kaj se zgodi z njimi po njihovem prejemu? Preko katerega sistema je mogoče izmenjevati podatke in kaj je potrebno za uvedbo takšnega sistema? Odgovore na to lahko najdete v tem blog prispevku.

S takšnimi vprašanji se vsak dan ukvarjajo podjetja s področja trgovine in proizvodnje ter logistična podjetja in špediterji. Četudi se digitalizacija nadaljuje, še vedno obstaja potreba po optimizaciji znotraj oskrbovalnih verig – še posebej v tistih primerih, ko sodelujejo različni akterji. Cilj tega je nadaljnji razvoj oskrbovalnih verig in s tem naslednja raven logistike, napredna logistika ali po angleško Advanced Logistics. Na trgu obstajajo številni programi in programska oprema za organizacijo operativnih procesov. Pri optimizaciji oskrbovalnih verig pa gre veliko bolj za oblikovanje visoko razvitih pretokov informacij.

Za zagotavljanje razširjene komunikacije v oskrbovalni verigi so potrebne varne in preproste povezave, ki so združljive z obstoječimi digitalnimi rešitvami v lastnem podjetju. Ena izmed možnosti so vmesniki, ki med seboj povezujejo eno ali več aplikacij. Omogočajo izmenjavo podatkov v realnem času, s čimer je mogoče preprečiti komunikacijske ovire med poslovnimi partnerji.

Motnje v komunikaciji so še vedno težava

Inteligentne povezave bodo v prevozniški in logistični panogi postajale še pomembnejše. V študiji svetovalnega podjetja PricewaterhouseCooperss, ali krajše PwC, so anketiranci navedli, da je najpomembnejša naloga prihodnosti povečati učinkovitost oskrbovalnih verig. To je mogoče zgolj z digitalnim rešitvami, ki so usmerjene v prihodnost. To so bistveni elementi, ki bodo ohranili konkurenčnost logističnih podjetij in jim omogočili, da se bodo lahko primerno odzvala na spreminjajoče se zahteve trga.

Eden od največjih izzivov pri povečanju učinkovitosti oskrbovalnih verig so motnje v komunikaciji med vpletenimi. Tudi to je mogoče premostiti z digitalnimi rešitvami.

Vmesniki ustvarjajo avtomatizirane procese

Partnerska podjetja že lahko poslujejo brez motenj v komunikaciji, na primer z uporabo aplikacij v sistemu pametne logistike podjetja TIMOCOM.

Vmesniki, imenovani tudi programski vmesniki oz. Application Program Interfaces (krajše API), povezujejo dva različna sistema, ki običajno ne bi mogla komunicirati med sabo.

Na primer, z vmesnikom Sledenje lahko podjetja prek svoje interne programske opreme za upravljanje logistike priročno sledijo vsem vozilom na zemljevidu. Izvajalci naročil ga lahko uporabijo za to, da telematske podatke svojih vozil začasno ali dolgotrajno delijo z zaupanja vrednimi partnerji, in s tem zmanjšajo potrebo po komunikaciji z naročnikom. Zato dvojno vnašanje v dva sistema ni več potrebno. To zagotavlja transparentnost podatkov o lokaciji vozil ves čas trajanja prevoza za vse vpletene. Na podlagi tega je mogoče realistično oceniti, kdaj bo blago dostavljeno prejemniku. Vsi ti procesi (skoraj) samodejno potekajo prek vmesnika. Obseg potrebne komunikacije med izvajalcem naročila in naročnikom se s tem občutno zmanjša. S tem se prihrani čas in ustvarijo zmogljivosti za upravljanje več naročil prevoza. Če je prevozniški proces tako transparenten in digitalen, je mogoče ustvariti tudi več prihodkov.

IT-integracija je pogosto draga in dolgotrajna

Pomen API-jev za logistiko je postal jasen v panogi še posebej zdaj, vendar še vedno obstajajo ovire pri izvajanju. Za vključitev vmesnikov potrebuje podjetje določeno IT-znanje, pri čemer si običajno pomagajo z eksternimi ponudniki IT-storitev.

Poleg tega se je mogoče s partnerskimi podjetji povezati večinoma zgolj dvostransko. Za podjetja, ki načrtujejo, da bodo vključitev izvedla sama, to pomeni: Namestitev posameznega vmesnika za vsako posamezno podjetje.

S tem so povezani precejšnji stroški in napori, pri tem pa nastane tudi naslednje tveganje:

Če pride do sprememb v poslovnem partnerstvu ali celo razpada partnerstva, ta povezava s podjetjem ne bi bila več potrebna.

Zato je smiselno uporabljati digitalni sistem, ki ponuja tako preprosto kot varno vključitev in vmesnike za povezavo s številnimi različnimi partnerskimi podjetji.

Varnejša izmenjava podatkov zahvaljujoč povezavi – vmesnik Sledenje

Vmesnik Sledenje je varna rešitev za naše stranke, ki si želijo več transparentnosti pri izvrševanju svojega prevoza ali si želijo ustrezne nadaljnje obdelave GPS-podatkov. Kajti transparentnost je odločilen dejavnik, ki pomaga podjetjem ostati konkurenčna.

Če odpravimo komunikacijske ovire, je mogoče zbrane podatke ocenjevati učinkoviteje. Če je mogoče iz obstoječih podatkov pridobiti določene ugotovitve, lahko iz njih pridobimo trajnostno znanje o prevozniškem procesu.

V mrežo sistema pametne logistike podjetja TIMOCOM je vključenih več kot 45.000 strank, kar povečuje vaše možnosti, da boste našli pravega poslovnega partnerja za vas in se z njim povezali. Izkoristite že obstoječe tehnologije podjetja TIMOCOM in ne boste več potrebovali dvostranskih vmesnikov. Že obstoječi vmesniki za partnerska podjetja v mreži podjetja TIMOCOM vam ponujajo varnost vaših lastnih podatkov, čim manj napora pri delitvi informacij in preprosto uporabo.

Avstrijsko špedicijsko podjetje Vertex zelo uspešno uporablja vmesnik Sledenje in je zmanjšalo čas komunikacije s poslovnim partnerjem podjetjem DOPRAVA ZÁRUBA M & K na minimum.

Preberite zgodbo o uspehu

Postanite poznavalec panoge

Redno prejemajte relevantne članke, dragocene strokovne prispevke in ekskluzivna poročila uporabnikov!


Prijava na e-novice

Pop-up image - Logistic
Želite postati strokovnjak na področju logistike?

Prejemajte naše novice s področja logistike neposredno v svoj poštni nabiralnik. Bodite med prvimi, ki bodo izvedeli za naše izdelke in posodobitve.

Na začetek