skip navigation
01.06.2021

Kečap efekt in evropska logistika

Po blokadi Sueškega prekopa: Na svoj tovornjak čaka več kot 1 milijon različnih tovorov

Transportni barometer prikazuje velike količine tovora v Evropi

Erkrath, 1. 6. 2021 – Najprej korona, potem brexit, sedaj še blokada Sueškega prekopa – v nekaj mesecih je bila evropska logistična panoga kar večkrat pod pritiskom. Freighttech podjetje TIMOCOM je danes naznanilo, da je več dni zaporedoma zapadlo več kot 1 milijon odprtih naročil prevoza s tovornimi vozili, ki jih je treba nujno izvesti. Podjetje tudi v prihodnjih tednih pričakuje nadaljnjo eskalacijo situacije in vsem vrstam ponudnikom prevozniških storitev priporoča, da se čim prej pridružijo digitalnim borzam prevozov.

»Sedaj moramo narediti vse, da preprečimo prazne vožnje in zagotovimo vse razpoložljive kapacitete, da obvladamo to veliko količino tovora. Pri tem lahko pomagajo borze prevozov.« Gunnar Gburek, predstavnik za odnose z javnostmi v podjetju TIMOCOM
deli na ...

Pritisk na evropski cestni tovorni promet še naprej narašča

Mednarodna trgovina že nekaj mesecev ponovno deluje s polno hitrostjo. S havarijo ladje Ever Green v Sueškem kanalu se je pred dobrima dvema mesecema sprožil t. i. učinek kečapa, ki je sedaj s časovnim zamikom dosegel tudi promet v zaledju. Virov primanjkuje predvsem na področjih rečnega in železniškega prometa, kar je še dodatno povečalo pritisk na evropski cestni tovorni promet. Gneče na nakladalnih rampah še zmeraj povzročajo zamude, zaradi česar posledično prihaja do vedno več praznih voženj do naslednjega naročila. To ogromno pomanjkanje tovornega prostora je opazno po skoraj celotni proizvodni in trgovinski panogi.

»Bilo je jasno, da te ogromne mase blaga, ki je zaradi blokade Sueškega prekopa sedaj naenkrat udarila v evropska pristanišča, ne bo mogoče pravočasno prepeljati. Kapacitete tovornega prostora so že tako ali tako omejene. S tem potekom smo računali in predvidevamo, da bo to v naslednjih tednih še naprej vplivalo na razpoložljivost transportnih kapacitet v notranjosti Evrope,« je situacijo v cestnem tovornem prometu komentiral Gunnar Gburek, predstavnik za odnose z javnostmi podjetja TIMOCOM. »Sedaj moramo narediti vse, da preprečimo prazne vožnje in zagotovimo vse razpoložljive kapacitete, da obvladamo to veliko količino tovora. Pri tem lahko pomagajo borze prevozov.«

Aktualno stanje

Po podatkih Transportnega barometra podjetja TIMOCOM je prvo četrtletje leta 2021 za kar 58 odstotkov že preseglo vrednosti iz preteklega leta. Med tem časom je bilo v primerjavi s prvim četrtletjem 2020 opravljenih več kot 10 milijonov več prevozov. Predvsem v Nemčiji, na Poljskem in v Franciji se je notranji promet povečal eksponentno, k temu pa je prispevalo tudi spremenjeno vedenje potrošnikov med pandemijo. Namesto v ponudbo za prosti čas, potovanja in druge storitve, se je vlagalo v potrošniške dobrine, številne tudi preko oceana.  Transportni barometer za vse tri glavne trge trenutno prikazuje enako tendenco, in sicer očitni presežek tovora v primerjavi z razpoložljivim tovornim prostorom.

 

O podjetju TIMOCOM in Transportnem barometru

S Transportnim barometrom Freighttech podjetje TIMOCOM od leta 2009 v 46 evropskih državah analizira razvoj ponudb in povpraševanja po prevozu na borzi tovora, ki je vključena v sistem pametne logistike. Več kot 135.000 uporabnikov vsak dan objavi do 800.000 mednarodnih ponudb tovora in tovornega prostora. Sistem pomaga več kot 45.000 strankam podjetja TIMOCOM pri doseganju logističnih ciljev s pametnimi, varnimi in preprostimi rešitvami.

Na začetek