Prihodnost pripada avtonomnemu odvijanju prevozniških procesov

Gunnar Gburek iz TimoComa razlaga kako avtonomna vožnja vpliva na odvijanje prevozniških procesov prihodnosti

deli na ...
05.01.2018

Erkrath, 10. 11. 2017 – Samodejno vozeči tovornjaki so šele začetek. Prihodnost pripada avtonomnemu odvijanju prevozniških procesov, meni Gunnar Gburek. Predstavnik za javnost največje evropske prevozniške platforme je podal kratek vpogled v digitalno prihodnost logistike. 

Inovativne tehnologije ne uspevajo z analogno administracijo

Slonji konvoji gredo v preizkusno obdobje. Platooning označuje kolono vozil, ki jih povezuje nevidna vez. Na tak način bo pot tovora izvedena učinkoviteje in okolju prijazneje. Vendar, kaj pomeni izjemno manevriranje s sklopko, če je nakladalna površina dveh med seboj povezanih vozil prazna? Če se dokumenti, ki zadevajo tovor, še zmeraj pošiljajo preko faksa? In če upravljanje z naročili še vedno poteka ročno?

Za Gunnarja Gbureka, predstavnika za javnost pri TimoComu, predstavljajo tovornjaki roboti in konvoji le del prevozniške verige, ki lahko sicer prej kot na cesti, zastanejo za pisalno mizo. »V kolikor želimo samodejno vozeče tovornjake, moramo poskrbeti za to, da bodo temu primerno tudi administrativni procesi, ki zadevajo transportna naročila, potekali samodejno«, meni Gburek in dodaja: »Sicer bodo inovativne tehnologije zaostale v kamenem analognem času.«

Od prejema prevozniškega naročila do izstavitve računa – procesi, ki se stalno upravljajo samodejno, postavljajo samodejno vozeči tovornjak na hitri vozni pas, je prepričan Gburek.  Istočasno bi se nadgradilo delo disponentov in administrativnega osebja. »Informacijske tehnologije bi razbremenile zaposlene pri ponavljajočih se zadolžitvah in jih podpirale pri tem, da bi iz svojega dela potegnili najboljše.«

Stroški upravljanja naročil bi se lahko zmanjšali za tretjino

TimoCom je v preteklih mesecih naredil pomemben korak v svet avtonomnega prevozništva. Z novo aplikacijo TC Transport Order lahko uporabniki od nedavnega svoje posle razvijajo popolnoma digitalno. Kdor pusti, da sistem deluje zanj, lahko zniža stroške upravljanja in administracije vsaj za tretjino, tako Gburek.

In kako izgleda prihodnost? Avtonomna vožnja, kot naslednja stopnja, je v očeh TimoComovega predstavnika za javnost pomemben temeljni kamen za integracijo v digitalni svet stvari (IoT). Stroji v tem svetu prepoznajo, za kolikšne proizvodne količine mora biti izdano prevozniško naročilo. Kosovne palete bodo postale inteligentni nosilci tovora, ki bodo prevozniški platformi sporočile svojo celotno težo. Vozila se bodo na HUB-u samodejno priključila na dvižna vrata z razpoložljivimi kapacitetami za obdelavo.

Veliko tehničnih inovacij, ki izhajajo iz digitalizacije, je danes že resničnost ali pa so v obdobju raziskav. Če bi želele te trajnostno optimirati logistiko in cestni tovorni promet, bi se v mnogih podjetjih morala spremeniti miselnost. »Mreženje obstaja zaradi izmenjave informacij. Tudi podjetja, ki so prepoznala prednosti digitalizacije, se soočajo s težavami«, opazuje Gburek.

Tovorni prostor bo še naprej ostal tovorni prostor

Kot neodvisna, nevtralna prevozniška platforma želi TimoCom svojim strankam, med katere spadajo v čedalje večji meri tudi podjetja iz industrije in trgovine, omogočiti lahek korak v smeri digitalne dobe. Že danes so registrirani uporabniki na poti avtonomno – neodvisno od sistema lahko razmenjajo podatke in informacije s pomočjo vmesnikov preko platforme. Celo pogovori (chats), ki so vezani na ponudbe, so možni. Tudi velikost podjetja ne igra nobene vloge pri izkoriščanju prednosti prevozniškega trga.

V katero smer se razvija prevozniška panoga? Eden od ciljev avtonomnega odvijanja prevozniških procesov je znižati število kilometrov vožnje brez tovora in po celem svetu zvišati učinkovitost prevoza. Pri tem se ne bo bistveno spremenilo čisto vse, zagotavlja Gburek. »Tovorni prostor ostaja tovorni prostor.« Predstavnik za javnost je tudi prepričan, da bodo vozniki tovornih vozil še zmeraj obstajali, pri čemer jih primerja z zračnim prometom: »Večina nalog, katere je pred 50-mi leti moral izpolniti pilot, je danes opravljenih popolnoma samodejno. Kljub temu se pilotu ne bi nikoli odpovedali.«

Na začetek

Strinjam se, da spletna stran uporablja piškotke za analizo, prilagoditev vsebine in oglasov. Izvedite več