skip navigation

Francija: nesoglasja pri določanju časa počitka v primeru dvojne posadke tovornjaka

Uredba ES omogoča različne razlage

deli na ...
27.04.2016

Erkrath, 22. 4. 2016 – V Franciji že nekaj tednov potekajo razprave in se pojavljajo nesoglasja glede urejanja časa vožnje in časa počitka v primeru dvojne posadke tovornjaka. Razlog za to je, da si francoske oblasti drugače razlagajo Uredbo ES in želijo uveljaviti svojo razlago.

Doslej je veljalo, da tovornjaku, ki je imel dvojno posadko, torej dva voznika, med vožnjo po Evropi po štirih urah in pol vožnje ni bilo treba imeti 45 minutnega odmora, da bi lahko nadaljeval vožnjo. Voznika sta se po štirih urah in pol vožnje zamenjala in nadaljevala svojo pot, saj je bila razpoložljivost sovoznika doslej v vsej EU ovrednotena kot odmor.

TimoComovi uporabniki poročajo, da si Francija to Uredbo ES razlaga drugače. Po njihovem mora tovornjak najprej imeti 45 minutni odmor, šele potem lahko pelje dalje, ne glede na to, ali se voznika zamenjata ali ne. Čas na sovoznikovem sedežu se v Franciji ne upošteva več kot odmor. Za francoske oblasti velja odmor za odmor le v primeru, ko tahograf pokaže simbol »postelja« in za to nastavitev mora tovornjak stati.

To ne velja le za vožnjo po Franciji, temveč tudi za vožnjo po vseh ostalih državah, če tovornjak v naslednjih 28 dneh pelje še prek Francije:  vsak odmor, ki se ne upošteva (ne glede na državo, v kateri se ni upošteval), tukaj velja za kršitev 4. kategorije, za katero je treba plačati kazen 750 evrov. Francoski policisti so za domnevne kršitve že zaračunali visoke denarne kazni med 4500 in 6000 evri.

Nemško združenje špediterjev in logistov (DSLV) zbira informacije o izkušnjah v zvezi z nadzorom, da bi obseg francoskih nadzorov predstavilo Evropski komisiji.

Zakonska uredba

Francoski policisti se sklicujejo na 34. člen Uredbe ES 165/2014. Ta zapoveduje, da mora biti odmor na zapisu ali tahografu označen s simbolom »postelja«, da velja kot prekinitev vožnje. Smernice v cestnem prometu 561/2006, 2006/22/ES, št. 3821/85 pa se glasijo tako: »3) Vozilo ima več kot enega voznika. Ko drugi član posadke, ki je po potrebi na voljo za vožnjo, sedi ob vozniku vozila in vozniku, ki upravlja z vozilom, pri tem ne pomaga aktivno, se lahko 45-minutno „obdobje razpoložljivosti“ navedenega člana posadke šteje kot „odmor“«.

Iz tega sledi, da ni nujno potrebno, da imata oba voznika po štirih urah in pol neprekinjene vožnje odmor, če je drugi voznik sposoben voziti dalje.

Povzetek

Do razjasnitve naj imajo tovornjaki z dvojno posadko, ki se peljejo skozi Francijo, po štirih urah in pol prvi odmor.

Na začetek