Hlajeni prevozi: Kako si lahko zagotovimo naročila skozi vse leto?
Kaj storiti glede neizkoriščenih kapacitet pri hlajenem prevozu? Ali: Kako spraviti hlajene prevoze znova v pogon?

Proti koncu sezone
hlajenih prevozov se morajo prevozniška podjetja, ki so specializirana za to
vrsto prevozov, praviloma še posebej truditi. Kako najti tovor, ki je v tem
obdobju precej redek na trgu? Nenazadnje, neizkoriščena vozila prinašajo samo
stroške in nikakršnih prihodkov – prava katastrofa! Očitno pa vseeno obstajajo
podjetja, ki tem težavnim razmeram dobro kljubujejo. Na srečo!
Tekač na dolge proge
Wojtex je izkušeno podjetje, ki je na trgu prisotno že od leta 1996. Skozi vsa ta leta so odkrili svojo tržno nišo in se specializirali za izvajanje hlajenih prevozov s kakovostno ponudbo storitev na različnih relacijah, in to na kar treh celinah: v Afriki, Evropi in Aziji. Večinoma vozijo na podlagi trajnih nalogov na relacijah med Španijo in Poljsko ter Španijo in Belorusijo (v obe smeri). Vozni park podjetja obsega 20 vlačilcev s hladilnim polpriklopnikom.
V zgodovini
podjetja Wojtex so prevažali že marsikaj, na primer palme na olimpijske igre v
Sočiju, semenski krompir iz Italije v tovarno čipsa v Novosibirsku, polže (cilj
lahko zagotovo uganete kar sami) ali travo za nacionalni stadion v Varšavi.
Vsakodnevno poslovanje pa še vedno predstavljajo bolj »običajna« naročila, na
primer prevoz mlečnih izdelkov v Španijo ali sadja v Belorusijo. Delo za
zaposlene v podjetju med sezono ni nič kaj lažje, saj je število naročil
izjemno visoko, hkrati pa morajo zunaj sezone, ko velja prav nasprotno, še
toliko bolj zavihati rokave. Prevozi konec koncev ne smejo počivati.
Ko lahko do naročil za prevoz pridemo
skoraj le po čudežu ...
Prevoz pod
nadzorovanimi pogoji ponuja številne priložnosti, vendar je potrebno znati
izkoristiti in hkrati biti kos številnim posebnostim, ki veljajo za delo v tej
ozki in zahtevni specializaciji. Izziv pri tem niso samo tehnična vprašanja,
know-how in kompetence zaposlenih, temveč predvsem to, kako si zagotoviti
ustrezna naročila skozi vse leto. Za ohranjanje dobičkonosnosti in likvidnosti
je potrebna izjemna učinkovitost pri delu. V kar se da največji meri se je
treba izogniti praznim vožnjam in premalo izkoriščenim tovornim kapacitetam.
»Sezona hlajenih prevozov je pozimi in poleti, v preostalem času pa na trgu
vlada presežek prevoznih kapacitet. Zahvaljujoč dolgoletnim poslovnim odnosom z
našimi strankami lahko opravljamo prevoze skozi vse leto, vendar pa se moramo
izven sezone zaradi majhnega povpraševanja po tovrstnih prevozih še posebej
truditi, da optimalno izkoristimo naše prevozne kapacitete«, pove Kamil Filipowicz, vodja voznega parka podjetja Wojtex
Transport Międzynarodowy. Težave z doseganjem zadostnega obsega naročil
spomladi in jeseni so bile tako velike, da je moralo podjetje začasno celo
omejiti svoje poslovanje: »Že večkrat smo morali večino kolektiva, tako
zaposlene v pisarnah kot tudi voznike, maja in septembra poslati na dopust.
Včasih smo celo razmišljali, da bi v teh mesecih na dopust poslali kar celoten
kolektiv«, se spominja Kamil Filipowicz.
Ali lahko rešitev prinese integracija
storitev telematike?
Optimizacija
prevozov na stalnih relacijah je za podjetje predstavljala velik izziv. Posebej
pomembno je izkoristiti proste kapacitete na povratnih vožnjah. Podjetje od
leta 2015 v ta namen uporablja borzo prevozov sistema pametne logistike (Smart
Logistics System). Vendar tudi konkurenca ne sedi križem rok in stroški v
prevozništvu nenehno naraščajo. Tako seveda ne gre počivati na lovorikah,
temveč je potrebno vedno iskati nove rešitve. Za večjo učinkovitost in s tem
večji dobiček so pri podjetju Wojtex izkoristili možnost, da dotlej uporabljane
lastne sisteme telematike – rešitve znamke Ruptela – integrirajo v sistem
TIMOCOM.
Kako to deluje?
»Integracija
sistema TrustTrack v sistem TIMOCOM prinaša prednost strankam obeh podjetij. S
podatki o položaju vozil, ki jih posreduje podjetje Ruptela, je mogoče v
sistemu TIMOCOM prikazati položaje tovornjakov. Tako prevoznik vsak trenutek
vidi, kje se nahaja prevažani tovor ali kje stoji prazno vozilo, ki bi se lahko
na novo naložilo. Z nezapletenim, razumljivim sistemom za nadzor tovora lahko
hitreje najdemo partnerje in vzpostavimo dolgoročne poslovne odnose«, poudarja
Paweł Szewczuk, vodja prodaje na Poljskem v podjetju Ruptela. Pri tako
neizprosni konkurenci, kot jo najdemo v prevozništvu, je nujno, da skozi
celoten potek vsakega prevoza odkrijemo tiste točke, kjer smo lahko boljši od
konkurence. »Z integracijo smo učinkovitejši in lahko hitreje najdemo
razpoložljiv tovor glede na lokacijo posameznega tovornjaka«, meni Kamil
Filipowicz.
Hitreje prepoznati, kje in kdaj je
mogoče najti naročila
Na poti med Španijo
in Belorusijo je ogromno potenciala za izboljšanje in optimizacijo. V podjetju
Wojtex glede na prikazani tovor v borzi prevozov spreminjajo potek poti in tako
dosegajo večjo dobičkonosnost storitev za stalne stranke – tako na stalnih
relacijah kot tudi drugod. Dodatni prevozi, ki si jih tako zagotovijo,
predstavljajo kar približno 25 % vseh naročil. Pogosto se nov tovor pojavi
kar med samo potjo, s pomočjo rešitev telematike pa jih je mogoče hitreje
dodeliti primernemu tovornemu vozilu. »Izven sezone, ko ni veliko naročil, so
konkretne in takoj razpoložljive informacije ter hiter odziv nanje odločilnega
pomena ne le za doseganje dobička, temveč tudi za presojo o tem, ali se določen
prevoz sploh izplača. Kadarkoli se je pojavila možnost, da povečamo svojo tržno
učinkovitost zgolj s povezovanjem že obstoječih rešitev, smo priložnost takoj
zagrabili. Čeprav prevažamo hlajene izdelke, pa nam je všeč, ko nam tudi izven
sezone postane vroče zaradi obilice dela«, meni Kamil Filipowicz iz podjetja
Wojtex.