skip navigation

Prevozniški barometer: Presežek tovora v tretjem četrtletju

TimoCom zabeležil poletno rast tovora

deli na ...
24.10.2016

Erkrath, 18. 10. 2016 – Razmerje med tovorom in tovornimi vozili, ki ga kaže TimoComov prevozniški barometer za 3. četrtletje leta 2016, je 55:45. S tem je največja prevozniška platforma v Evropi zabeležila presežek tovora na evropskem prevozniškem trgu – ki raste tudi v jeseni.

V tretjem četrtletju je bilo največ tovora v tem letu. Vendar to še ni vse: v primerjavi z enakim četrtletjem preteklih dveh let, so bili tokrat vsi trije meseci nad teoretičnim optimalnim razmerjem 50:50. Trend naraščanja, ki ga je mogoče prepoznati, pa ne velja le v primerjavi s preteklimi leti. Prvič v letu 2016 je vsak mesec v tem četrtletju kazal presežek tovora.

Pozitiven vpliv poletja: več tovora

TimoCom je v mesecu juliju zabeležil 54-odstotni delež tovora, ki je, kot je na podlagi poročila prevozniškega barometra iz preteklega četrtletja napovedal glavni govorec podjetja Marcel Frings, presegel proste kapacitete tovornih vozil. Poleg tega lahko na podlagi primerljivih slabših vrednosti preteklega leta ugotovimo nekaj zanimivega: delež tovora v mesecu juliju je iz leta v leto stalno naraščal.
Meseca avgusta je tovor padel na 51 %, s čimer pa je bil delež tovora še vedno večji kot razpoložljiva tovorna vozila. Tako so vrednosti tovora v mesecu avgustu ostale razmeroma stalne in se niso znižale pod 50 %, kot se je to zgodilo v preteklih dveh letih. Te številke prav tako pojasnjujejo, da je bil evropski prevozniški trg v poletnem času letošnjega leta bolj dejaven.

Na letni in četrtletni vrhunec ni bilo treba dolgo čakati, saj je september omogočil začetek zlate jeseni tovora: Z 61-odstotnim deležem tovora v primerjavi z 39-odstotnim deležem prostih tovornih vozil je prevozniški barometer pristal pri svoji doslej najvišji letni vrednosti. S tem je bil premagan mesec maj, ki je z 2 odstotnima točkama manj doslej vodil v letu 2016. Frings razlaga, zakaj je prišlo do tega: »To si lahko razlagamo z občutno rastjo v dobrem, odhajajočem poletju, ki je ponovno poskrbelo za veliko gibanja pri ljudeh in v prevozniški panogi.«

Poleg tega je bil letošnji september daleč bogatejši s tovorom kot v preteklih letih: delež tovora je leta 2015 znašal občutnih 52 %, leta 2014 pa 53 % manj.

Pogled na absolutne številke tudi v tretjem četrtletju kaže, da je bilo na TimoComovi prevozniški platformi skupno objavljenih več ponudb kot v enakem obdobju lani.

Obeti za več tovora ob koncu leta

Po močnem tretjem četrtletju ostaja odprto le vprašanje, ali se bo vzpon razvil v stalno rastočo zlato jesen. Frings je optimističen: »Septembrske številke nakazujejo, da bo jesen bogata s tovorom. Po vsej verjetnosti se bo visok nivo ohranil.« Vsekakor pa mesec november pušča prostor za ugibanja: bo tako močno upadel kot v preteklem letu, za 11 odstotnih točk?
Frings razlaga: »Nemško gospodarstvo je zaradi stabilnega trga delovne sile in velike domače porabe dobro okrepljeno in bi lahko delovalo kot pogonski motor za Evropo.«

Pri TimoComu na podlagi teh dejstev menijo, da bo prevozniški barometer ob koncu leta prav tako kazal presežek tovora.

Na začetek