skip navigation

Prevozniški barometer: TimoCom zabeležil največ tovora kadarkoli doslej

Izredno visok delež tovora v drugem četrtletju

deli na ...
18.07.2017

Erkrath, 12. 7. 2017 — Razmerje med tovorom in tovornimi vozili, ki ga prikazuje TimoComov prevozniški barometer za minulo drugo četrtletje, je 70:30. Nenavadno visok presežek tovora se neprestano nadaljuje že vse tri spomladanske mesece — toda, kaj je vzrok za močno rast tovora na evropskem prevozniškem trgu? 

Po aktivnem začetku leta je TimoCom, ponudnik največje prevozniške platforme v Evropi, za drugo četrtletje leta 2017 zabeležil najvišji delež tovora v zgodovini prevozniškega barometra. Zvezni statistični urad ugotavlja, da je samo v mesecu maju Nemčija izvozila 14,1 odstotka več kot v enakem obdobju lani. Ta hiter gospodarski razvoj je bil odločilen za velik presežek tovora in je poskrbel za to, da so po vsej Evropi potrebovali prekomerno število kapacitet za prevoz tovora.

Prevozništvo in logistika na višku

Aprila je prevozniški barometer s skoraj teoretičnega optimuma narasel na 68 odstotkov deleža tovora. Povečana potrošnja v času velikonočnih praznikov in počitnice že od nekdaj skrbijo za rast povpraševanja. Zaradi vpliva gospodarstva je tudi izredno veliko naročnikov v Evropi iskalo ustrezno tovorno vozilo.

Zaradi praznikov so se tedni in s tem tudi tovor, ki ga je bilo treba prepeljati, zgostili. Maja je bilo razmerje med tovorom in tovornimi vozili 70:30. Odločilnega pomena je bil vsekakor gospodarski vrhunec izvoza v Nemčiji. »Kar se za špediterje in prevoznike sliši najprej pozitivno, je za gospodarski razvoj dolgoročno bolj negativno. Če se bo trend povečal in podjetja svojih strank ne bodo več mogla zadostno oskrbeti z dobavo, se lahko rast zelo hitro ustavi,« opozarja Gunnar Gburek, predstavnik za stike z javnostjo podjetja TimoCom.

Junij je bil z 71 odstotki deleža tovora s tovorom najbogatejši mesec od začetka zbiranja podatkov s prevozniškim barometrom. Glede na podatke konjunkturnega barometra nemškega gospodarskega inštituta je bil indeks s 104 točkami precej nad oznako 100 točk. Konjunkturni barometer s tem signalizira močno rast nemškega gospodarstva.

Tretje četrtletje bo bogato s tovorom

V Nemčiji vsi upajo, da bodo v gospodarstvu še naprej proizvajali in trgovali na najvišji ravni. V ta namen morajo biti na voljo tudi ustrezne prevozniške storitve. Zvezni minister za promet je to uvidel in začel z širitvijo infrastrukture. »To je prava pot, vendar številna gradbišča prav tako podaljšujejo čas transporta, pri čemer trpi storilnost. Poleg tega je novo določilo o počitku ob koncu tedna bolj kontraproduktivno: če vozniki tovornjakov daljšega počitka ne smejo več preživeti v tovornjaku, skušajo predvsem tuji vozniki ob koncu tedna priti domov in so ponovno na voljo z zakasnitvijo šele na začetku tedna,« pravi Gburek.

Pri TimoComu izhajajo torej iz tega, da uravnoteženo razmerje še ni na vidiku in da bo delež tovora tudi v naslednjem četrtletju presegel proste kapacitete tovornih vozil.

Na začetek