skip navigation
03.05.2022

25 let borze tovora: TIMOCOM je trajno vplival na cestni tovorni promet v Evropi

Uspešna evropska poslovna zgodba nemškega zagonskega podjetja s področja internetne tehnologije (IT)

Ustanovitelj podjetja TIMOCOM in vodstvo IT-podjetja © TIMOCOM

Zgodba družbe TIMOCOM se začne zgodaj zjutraj na parkirišču nemške diskontne trgovine z živili v Düsseldorfu. Ta teden leta 1997 so bili naprodaj namizni računalniki, ki jih je lahko špediter Jens Thiermann uporabil za svoje načrtovano zagonsko IT-podjetje. Zastavil si je cilj razviti vseevropsko platformo za oddajo prevoznih naročil, s katero lahko špediterji in avtoprevozniki v kratkem času najdejo tovor, zmanjšajo število praznih kilometrov in tako bolje izkoristijo svoja vozila.

»Vzpostaviti želimo največji in najvarnejši trg v sektorju Freighttech. V ta namen bomo do leta 2030 samo v raziskave in razvoj vložili približno 100 milijonov evrov.« Tim Thiermann, Managing Partner TIMOCOM
deli na ...

»Vse se je začelo, ko sem iskal vseevropsko platformo za oddajo prevozniških naročil, da bi zmanjšal število praznih voženj v svojem špedicijskem podjetju. Vendar nisem našel takšne, ki bi ustrezala mojim zahtevam,« pravi Thiermann. Thiermann je skupaj s poslovnimi partnerji več mesecev pilil programsko opremo za svojo borzo tovora. In končno je napočil čas: Ustanovitelj podjetja Timocom Soft- und Hardware GmbH je pritisnil gumb za zagon in opazoval, kako se je pravkar odprta borza tovora in tovornega prostora Truck & Cargo polnila s ponudbami.

Zdaj je bilo treba razširiti omrežje novoustanovljene borze tovora in omogočiti digitalizacijo logistike, saj so bili takrat celo modemi še neraziskano področje. »To je bil občutek popolnega veselja, olajšanja in hkrati napoved velike odgovornosti – čeprav takrat nismo imeli pojma, kako se bo vse skupaj razvilo,« pravi Jens Thiermann, ko se danes spominja tega dogodka.

Merljive prednosti so borzi tovora dale zagon

Borza tovora je bila tisto, na kar je cestni tovorni promet v Evropi čakal vse od izuma telefaksa, saj je prinesla oprijemljive prednosti. Njegovo podjetje se lahko aplikacijam podjetja TIMOCOM zahvali za kar 80-odstotni prihranek časa na ravni procesov, pravi Wilhelm Dallmann, ki je s podjetjem Dallmaco Speditionsges. mbH stranka že od samega začetka. Že po nekaj letih je mlado podjetje TIMOCOM odprlo pisarne na Poljskem, Češkem in Madžarskem, da bi bolje oskrbovalo ključne trge vzhodne Evrope, in tako preseglo mejo 10.000 strank.


Danes ima podjetje več kot 50.000 strank z več kot 147.000 uporabniki sistemov v kar 46 evropskih državah. Vsako leto v sistemu izvedejo neverjetnih 1,5 milijarde iskanj tovora.

TIMOCOM je že zdavnaj presegel prvotno idejo lastnega poslovanja in si sedaj prizadeva za digitalizacijo celotnega procesa prevozništva.

Borza tovora TIMOCOM ob ustanovitvi leta 1997 (levo) in današnji sistem pametne logistike. © TIMOCOM

»Naša vizija je svet brez logističnih izzivov,« pravi Tim Thiermann. Najstarejši sin ustanovitelja je leta 2019 skupaj s Sebastianom Lehnenom prevzel vodenje podjetja. To pomeni, da IT-podjetje zdaj vodi že druga generacija. Novo vodstvo podjetja si je zadalo cilj, da ne bo le nadaljevalo družinskega podjetja in borze tovora, temveč da bo ta postala največji in najvarnejši trg v sektorju Freighttech. »V ta namen bomo do leta 2030 samo v raziskave in razvoj vložili približno 100 milijonov evrov,« pravi Tim Thiermann.

20-odstotni prihranek CO2 z digitalnimi aplikacijami

Eno od področij naložb je trajnost, ki je v zadnjih letih postala pomembna na vseh področjih. Digitalne aplikacije in borza tovora igrajo posebno vlogo pri zmanjševanju emisij CO2 v logistiki. Z uporabo aplikacij TIMOCOM je mogoče prihraniti več kot 20 odstotkov emisij CO2 na prevoženi kilometer, kot je to pokazala ena izmed študij, hkrati pa se izkoriščenost voznega parka poveča za 30 odstotkov.

Kmalu bodo lahko stranke podjetja TIMOCOM prek digitalnega trga izračunale tudi svoj ogljični odtis. »Skupaj z mladim inovativnim podjetjem podpiramo naše stranke pri doseganju opaznih prihrankov CO2 v njihovem voznem parku,« pravi Tim Thiermann.

Potencial cestnega tovornega prometa je ogromen. Navsezadnje je prometni sektor največji onesnaževalec z emisijami CO2 v Evropi in kar četrtino teh emisij povzroča cestni tovorni promet. Hkrati pa je vsak peti tovornjak na cesti prazen. Zato je potreba po učinkoviti rabi virov danes enako pomembna kot leta 1997.

Več informacij o podjetju TIMOCOM najdete na www.timocom.si

 

Na začetek