skip navigation
15.04.2021

Transportni barometer podjetja TIMOCOM: Začetek leta z vrednostmi, ki so višje od vrednosti pred krizo

V prvem četrtletju leta 2021 so bile vrednosti za 58 odstotkov višje kot leto poprej – 10 milijonov vnosov tovora več kot leta 2020 – po incidentu z ladjo »Ever Given« je mogoče pomanjkanje kapacitet

Transportni barometer podjetja TIMOCOM

Erkrath, 15. 4. 2021 – Prvo četrtletje leta 2021 je vsekakor prineslo razloge za optimizem. Po podatkih transportnega barometra podjetja TIMOCOM, ki pri izračunu uporablja vnesene tovore iz 46 zajetih evropskih držav, prvo četrtletje po mirnem začetku za kar 58 odstotkov presega vrednosti iz preteklega leta. V celotnem četrtletju je bilo vnesenih 10 milijonov vnosov tovora več kot v enakem obdobju leta 2020.

Po podatkih transportnega barometra podjetja TIMOCOM prvo četrtletje leta 2021 za skupno 58 odstotkov presega vrednosti iz preteklega leta. V celotnem četrtletju je bilo vnesenih 10 milijonov vnosov tovora več kot v enakem obdobju leta 2020. Najuspešnejši mesec v četrtletju je bil marec. V primerjavi z vrednostmi iz marca 2019 je opazno, da si število vnosov marca 2021 ni zgolj opomoglo od nihanj, ki jih je povzročila kriza, temveč se je v primerjavi s predkriznim obdobjem celo povečalo.
deli na ...

Dober začetek leta

Leto se je začelo s sezonskim upadom januarja 2021 – v primerjavi z decembrom 2020 (–16 %) Vendar je bilo v primerjavi z istim mesecem preteklega leta vnesenih še vedno skoraj milijon več vnosov tovora – to velja za obdobje, ko pandemija koronavirusa še ni vplivala na gospodarstvo in še preden so po vsej Evropi začeli veljati omejitveni ukrepi. Ta rekord se je še okrepil februarja 2021, ko je bilo 3 milijone več vnosov tovora kot leta 2020. Ob koncu prvega četrtletja se je ta vrednost marca povečala za skoraj 6 milijonov vnosov tovora več kot istega meseca leta 2020. Primerjava prvega četrtletja 2021 s tistim iz leta 2020 je videti tako: januarja je bilo 13 %, februarja 80 % in marca kar 91 % več ponudb tovora. Skupno je bilo prvo četrtletje leta 2021 za 58 odstotkov uspešnejše kot primerljivo četrtletje leta 2020.

Vendar je marca lani prišlo do preobrata, saj so po vsej Evropi začeli veljati omejitveni ukrepi. Ti ukrepi so zaustavili obratovanje večine proizvodnih obratov in privedli do upada števila dobav, z izjemo področja maloprodaje živil. Če primerjamo število vnosov tovora marca 2021 s številom vnosov marca 2019, obdobjem brez izjemne situacije, je očitno, da je porast vnosov tovora, zabeležen marca 2021, s 138 odstotki še vedno nad povprečjem. To pomeni, da si število vnosov ni zgolj opomoglo od nihanj, ki jih je povzročila kriza, temveč se je v primerjavi s predkriznim obdobjem celo povečalo.

Močne domače relacije v Nemčiji, na Poljskem in v Franciji

V primerjavi z vrednostmi iz leta 2020 je mogoče v nemškem notranjem prometu na začetku leta opaziti zelo pozitivno rast: januarja je bilo 5 %, februarja 104 % in marca kar 114 % več vnosov tovora. Razmere v Nemčiji so v prvem četrtletju leta 2021 odražale vseevropski trg. Januar se je začel z rahlim povišanjem števila vnosov tovora; temu je sledilo znatno povišanje februarja, ki se je nadaljevalo marca 2021. Zavoljo tega trenda lahko upamo na uspešno drugo četrtletje, pod pogojem, da ne bodo vzpostavljeni strogi omejitveni ukrepi, ki bi vplivali na proizvodna podjetja.

Podobna slika se kaže za poljski cestni tovorni promet. V primerjavi z vrednostmi iz leta 2020 so se vnosi na poljskem notranjem trgu v vseh treh mesecih znatno povečali: januarja je bila rast 50-%, februarja 80-% in marca kar 146-%. To kaže na to, da se gospodarska rast na Poljskem znova krepi. Po podatkih Poljskega statističnega urada GUS je Poljska krizno leto 2020 preživela z razmeroma blagim, 2,8-odstotnim upadom BDP-ja. S tem vetrom v hrbet in očitnimi učinki okrevanja v prvem četrtletju je nadaljevanje tega trenda mogoče tudi v drugem četrtletju leta 2021.

Tudi v Franciji se je v prvem četrtletju pokazal očiten trend rasti na domačem trgu. Leto se je na relacijah znotraj Francije začelo z 11-odstotnim upadom vnosov tovora v primerjavi s preteklim letom. Februarja je mogoče opaziti očitno izboljšanje za 35 odstotkov. Četrtletje se je nato zaključilo z znatnim, kar 94-odstotnim povečanjem vnosov tovora v primerjavi z marcem leta 2020.

Pomanjkanje prostih tovornih vozil se bo povečalo

Močan upad razpoložljivega tovornega prostora v prvem četrtletju leta 2021 je očiten. V nekaterih primerih so bili zabeleženi upadi od –3 do –25 odstotkov. Ta negativen trend je rezultat visokega povpraševanja po prevozih. Pričakovano je, da se bo situacija zaradi nezgode ladje »Ever Given« še poslabšala. Potreba po cestnem tovornem prometu se bo še naprej povečevala, kar pomeni, da bo na voljo še manj prostih tovornih vozil. »Velike količine blaga, ki je zdaj na poti v pristanišča, ne bo mogoče pravočasno prepeljati dalje. Poleg tega so kapacitete tovornega prostora za odvoz omejene. To bo imelo v naslednjih nekaj tednih velik vpliv na razpoložljivost prevozniških kapacitet v Evropi,« posledice nezgode pojasnjuje Gunnar Gburek, glavni govorec podjetja TIMOCOM.

S transportnim barometrom Freighttech podjetje TIMOCOM od leta 2009 v 46 evropskih državah analizira razvoj ponudb in povpraševanja po prevozu na borzi tovora, ki je vključena v sistem pametne logistike. Več kot 135.000 uporabnikov vsak dan objavi do 800.000 mednarodnih ponudb tovora in tovornega prostora. Sistem pomaga več kot 45.000 strankam podjetja TIMOCOM pri doseganju logističnih ciljev s pametnimi, varnimi in preprostimi rešitvami.

Na začetek