skip navigation

Transportni barometer TIMOCOM: Koronavirus povzroča znatne upade

Meseci obilja tovora so se po vsej Evropi zmanjševali – od junija znova opazno okrevanje

deli na ...
03.09.2020
TIMOCOM Transportni barometer

Erkrath, 3. 9. 2020 – Pandemija je povzročila močan upad prevozniških storitev celo v mesecu aprilu in maju, za katera je sicer značilno obilje tovora. »Skupno je naš transportni barometer v drugem četrtletju leta 2020 zabeležil 45-odstotni upad tovora v primerjavi z istim obdobjem lani,« pravi Gunnar Gburek, predstavnik podjetja TIMOCOM. V nemškem notranjem prometu so bile številke v drugem četrtletju tega leta še nižje.

Koronavirus privedel do znatnega zmanjšanja obsega prevoza, vendar je od junija znova opaziti povečanje
deli na ...

Po šoku zaradi koronavirusa sledi obdobje rahlega okrevanja

Tudi v primeru notranjega prometa v Nemčiji je bilo v celotnem četrtletju znatno, kar 49-odstotno zmanjšanje tovora v primerjavi z lanskim letom. Če pogledamo podrobneje, je bil aprila upad tovora v primerjavi s preteklim letom 67-odstoten. V naslednjih dveh mesecih, maja (– 53 odstotkov) in junija (– 23 odstotkov), pa se je začelo stanje na nemškem trgu premikati v smeri ravni lanskega leta.

Enako velja za vso Evropo. Junija je bilo v 44 evropskih državah, ki jih zajema transportni barometer, 69 odstotkov več tovora kot v mesecu maju. Junija 2020 je bila razlika v primerjavi z lanskim letom zgolj še 17-odstotna. »Zagotovo moramo skrbno spremljati nadaljnji razvoj pandemije. Toda podatki, ki smo jih zbrali za junij, nam dajejo razlog za upanje, da smo v logistiki prestali najtežje obdobje«, pravi predstavnik podjetja TIMOCOM.

 

Lockdown in logistika

Individualne analize po državah jasno prikazujejo, kako tesno so podatki transportnega barometra povezani s posledicami koronavirusa in političnimi odzivi nanj.

Ponudbe tovora za vožnje iz Nemčije v Francijo so se aprila zmanjšale za 84 odstotkov, maja pa za 67 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani. Sredi maja je Francija zrahljala stroge omejitve gibanja. Zato je junija povpraševanje močno poskočilo in bilo celo 16 odstotkov višje kot junija lani.

Podobno velja za Avstrijo, ki je junija znova odprla svojo mejo z Nemčijo. Tukaj se je število ponudb iz Nemčije aprila zmanjšalo za 70 odstotkov, maja pa za 59 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani. Naslednji mesec je bilo to število le še 18 odstotkov nižje kot junija 2019.

Tudi število ponudb prevoza iz Poljske v Nemčijo se je aprila 2020 v primerjavi z aprilom 2019 znižalo za polovico (– 53 odstotkov). Toda junija, ob koncu četrtletja, je sledilo hitro povečanje v višini 96 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani.

»Nemški izvoz je aprila letos doživel brezprimeren upad. Znatno je bil prizadet cestni tovorni promet, kot jasno kaže naš transportni barometer. Nihče ne more napovedati, kako dolgotrajen bo trenutni trend povečevanja. Vseeno lahko glede na aktualno dogajanje v naši panogi v drugo polovico leta zremo z večjim zaupanjem,« je dodal Gunnar Gburek.

S transportnim barometrom FreightTech podjetje TIMOCOM od leta 2009 v 44 evropskih državah analizira razvoj ponudb in povpraševanja po prevozu na borzi tovora, ki je vključena v sistem pametne logistike. Več kot 130.000 uporabnikov vsak dan objavi do 750.000 mednarodnih ponudb tovora in tovornega prostora! Sistem pomaga več kot 45.000 strankam podjetja TIMOCOM pri doseganju logističnih ciljev s pametnimi, varnimi in preprostimi rešitvami.

Na začetek