TIMOCOM 21.12.2020
3

Pametno sodelovanje v logistiki

Kako stranke uspešno vključiti v digitalni razvoj izdelkov

Produktni vodja David Moog in njegovi sodelavci pri tabli z nalogami

Roko na srce. Vsi govorijo o po meri prilagojenih digitalnih rešitvah. Toda kdaj so storitve natančno prilagojene potrebam strank? Ali so razvite na podlagi le-teh? V tem blog prispevku s pomočjo primerov iz prakse ne razkivamo zgolj, kako je lahko videti delo, usmerjeno k strankam, temveč gremo še korak dlje in govorimo o pametnem sodelovanju.

»Kdaj boste končno uvedli obvestila z zvočnim opozorilom?« je spraševal Alan Kondracki, ki uporablja sistem pametne logistike prek aplikacije Facebook za Poljsko. Prevoznik je s težavo kar naprej preverjal, ali so zanj na voljo primerne ponudbe tovora. Želel je, da bi ga na to obvestilo zvočno opozorilo. »Tako se lahko skoncentriram na kaj drugega in delam v drugem okencu. Ko prejmem novo ponudbo, zaslišim opozorilo in nemudoma preklopim. In si tako hitro zagotovim pogodbo,« pojasnjuje Kondracki. Navsezadnje na spot trgu šteje vsaka sekunda.

Vsak agilen razvojni proces se začne s stranko

Neposredne povratne informacije, ki jih zagotavljajo stranke, oživljajo sistem podjetja TIMOCOM. Podjetje sistem stalno razvija in ga optimizira. »Proces se dejansko začne pri stranki,« pojasnjuje produktni vodja David Moog. Toda kaj to dejansko pomeni? Pri razvoju programske opreme, usmerjene k strankam, gre v prvi meri za določitev zahtev stranke. To pomeni, da analitiki ponudnika IT storitev podrobneje preučijo delo stranke ter s katerimi potrebami in izzivi se srečuje pri vsakodnevnem poslovanju. Vse te informacije so nato vključene v koncept oblikovalca uporabniške izkušnje (User Experience Designer). Stranke nato prejmejo tako imenovani »mockup« ali zasnovo. Ta digitalni osnutek je mogoče preizkusiti in v njem »stvari poklikati«. Dejavnike, ki bi lahko zmanjševali prijaznost uporabniku, t.i. začetne težave, je s pomočjo njihovih poročil o izkušnji mogoče prepoznati že v zgodnji fazi in nemudoma odpraviti.

Izpolnjevanje zahtev strank je gonilo strategije

Tudi po aktivaciji novih aplikacij in funkcij podjetje TIMOCOM od svojih strank še naprej prejema povratne informacije prek različnih kanalov. »Trenutno se ukvarjamo z več kot 1000 zamislimi. Za pretvorbo teh zamisli v dejanske funkcije in aplikacije razvijemo tako imenovane »roadmaps« ali časovne načrte, ki jasno določajo pot od A do B«, poroča produktni vodja. K temu je treba dodati še lastne zamisli in ideje ekipe IT ali predloge sodelavcev iz drugih oddelkov, kot je npr. oddelek za pomoč uporabnikom. »Živimo življenje odprte podjetniške kulture in prosimo za povratne informacije z vseh strani. Seveda je to del agilnega dela«, dodaja g. Moog.

Stranke glasujejo tudi prek Instagrama

Podjetje za pridobivanje povratnih informacij uporablja tudi kanale družbenih omrežij. Na primer s pomočjo anket, objavljenih na Instagramu. Stranke tam glasujejo, katero novost bi bilo treba najprej uvesti. Po besedah g. Mooga to ne omogoča zgolj hitre in enostavne določitve trenutnih potreb. Na ta način je stranka tudi ves čas vpletena v postopek in tako aktivno oblikuje svoje najpomembnejše delovno orodje. Tako je bilo mogoče »funkcijo obveščanja« za nove ponudbe v sistem dodati v kratkem času. Tudi odziv nanjo je bil hiter. Uporabnik je delil posnetek zaslona nove funkcije v Facebookovi skupini. Pozitiven stranski učinek: Tako je več kot 50.000 drugih članov izvedelo za to novost. »Če se stranke med sabo pogovarjajo o novih funkcijah in njihovih prednostih, je to bolj prepričljivo, kot če o tem zgolj preberejo v glasilu,« je mnenja g. Moog. Kot v primeru poljskega uporabnika, lahko majhna sprememba v sistemu pogosto pomeni veliko razliko pri vsakodnevnem delu. »Če želiš prejeti naročilo, se moraš pogosto odzvati v zgolj nekaj minutah.«

Pametno sodelovanje kot model prihodnosti

Podjetje TIMOCOM želi biti v prihodnje še agilnejše in še pametneje sodelovati z uporabniki na mednarodni ravni. Zato je treba pri razvoju predstaviti tudi vmesne korake. S stranko se ne posvetujemo zgolj pri prvih korakih in jih ne prosimo zgolj za povratne informacije ob koncu – stranka je trdno vpeta v celoten postopek. To pomeni veliko prednost tudi za razvijalce. Prototipe lahko preizkušajo po načelu poskušanja in napak: Tudi s tveganjem, da se nekatere zamisli izkažejo za nepraktične ali ne dovolj razvite. »Želimo izkoristiti svobodo, ki jo s tem pridobimo,« razkriva g. Moog.

Keywords:

Postanite poznavalec panoge

Redno prejemajte relevantne članke, dragocene strokovne prispevke in ekskluzivna poročila uporabnikov!


Prijava na e-novice

Pop-up image - Logistic
Želite postati strokovnjak na področju logistike?

Prejemajte naše novice s področja logistike neposredno v svoj poštni nabiralnik. Bodite med prvimi, ki bodo izvedeli za naše izdelke in posodobitve.

Na začetek