Prevozniški trg 28.01.2021
5

Tržna niša za uspeh: Kako povečati svojo učinkovitost z dvojnimi tlemi v tovornem prostoru?

Tovorno vozilo z dvojnimi tlemi v tovornem prostoru pri podjetju Mooij Forwarding & Logistics B.V.

Lansko pomlad je avtomobilsko industrijo močno prizadela kriza zaradi koronavirusa. Proizvodnja se je ustavila, oskrbovalne verige so bile prekinjene in naročila so bila preklicana. Tudi Nico Mooij iz podjetja Mooij Forwarding iz mesta Milsbeek je moral najprej čakati.

Kariera v logistiki, ki si utira svojo pot

Ustanovitelj Nico Mooij si ni izbral najlažje poti. Svoje lastno prevozniško podjetje je ustanovil ob koncu 80-ih let prejšnjega stoletja, ko se je odločil za prevoze na Poljsko, večina njegovih kolegov iz panoge pa je vozila v Italijo in Avstrijo. Danes podjetje Mooij Forwarding upravlja tri podružnice z velikimi skladiščnimi površinami v Nemčiji, na Poljskem in Nizozemskem ter zaposluje skoraj 140 ljudi. Letni prihodki: 23 mio evrov. S svojimi 62 tovornjaki in 45 stalnimi prevozniškimi partnerji podjetje Mooij skrbi za zahteve raznolike skupine strank – od živilske industrije, kemikalij in farmacevtskih izdelkov pa vse do avtomobilske panoge.

Pretok blaga v avtomobilskem segmentu znova teče

Po besedah Nica Mooija so po prvih omejitvah gibanja zaradi koronavirusa hitro pozabili na skrbi glede stanja naročil. Vodja njihove podružnice v mestu Legnica na Poljskem, Maciej Teklak, se je ukvarjal z drugimi težavami: »Številni naši vozniki prihajajo npr. iz Ukrajine in so morali biti enostavno dva tedna v karanteni. To je bilo težko obdobje za obe strani.« Medtem so se iz prvega obdobja koronavirusa vsi nekaj naučili in zdaj pazijo na to, da lahko pretok blaga nemoteno teče naprej. »90 odstotkov naših pošiljk predstavljajo delni nakladi. Komponente iz avtomobilskega sektorja, iz katerih so sestavljeni amortizerji. Dostavljamo dele in prevzemamo končane izdelke.«

Pravilne odločitve so pomagale prebroditi krizo

Številnim logističnim podjetjem je dobra organizacija pomagala uspešno prebroditi krizne čase. Tako udi podjetju Mooij Forwarding. Vodilo v podjetju je: največji možni izkoristek kapacitet. V ta namen intenzivno uporabljajo digitalno omrežje. »V Berlinu imamo številne stranke, ki proizvajajo sezonsko blago. Nato pridejo vrhunci sezone, ko občasno potrebujemo večje kapacitete. V ta namen se poslužujemo možnosti dodelitve tovora v sistemu pametne logistike podjetja TIMOCOM,« razkriva g. Mooij. Na sedežu podjetja v Milsbeeku so iskani tako prevozniški partnerji kot tudi dodatni nakladi. »Podružnico na Poljskem smo ustanovili zato, da bi lahko v vsakem trenutku dopolnili vse pošiljke. Naš cilj je doseči 100-odstotno izkoriščenost kapacitet v vsakem trenutku,« pravi izkušeni direktor.

Strateško izbrane lokacije in prefinjeni distribucijski centri zdaj dajejo boljše rezultate kot kadarkoli prej. Vsi so v bližini avtocest, v primeru mesta Legnica v Spodnji Šleziji pa tudi v bližini gospodarsko pomembnega industrijskega območja. Tamkajšnji vodja je prepričan v odličnost sistema podjetja Mooij: »Razdalje med podružnicami so odlično izbrane. To pomeni, da lahko naši vozniki prispejo v najbližji center v 10 urah in tam tovor natovorijo ali raztovorijo.« Vsak dan se iz mesta Legnica proti Nizozemski odpravi pet do deset polpriklopnikov. Ko prispejo v distribucijski center v Milsbeeku, se blago iz večjih vozil prenese v manjša vozila in dostavi na bližnja dostavna mesta. »To nam omogoča veliko večjo prilagodljivost, zato blago hitreje prispe do strank,« pojasnjuje g. Teklak.

Dvojno dno tovornega prostora za potrojen dobiček

Še ena konkurenčna prednost: Vsa vozila podjetja Mooij imajo dvojno dno tovornega prostora. Zahvaljujoč jeklenim palicam (C-profil) in razširljivim nosilcem za zavarovanje tovora iz aluminija je mogoče hitro ustvariti še en tovorni prostor. Največja nosilnost je do 12.000 kg. Dodatno dno omogoča prostor za 33 euro palet, kar pomeni, da je mogoče število palet podvojiti. »Za eno izmed večjih strank nam je uspelo zmanjšati število tedenskih prevozov iz 75 pošiljk na 30 do 35 pošiljk na teden,« poroča g. Mooij. Vendar to ne prinaša zgolj prihrankov časa in denarja. S tem ustvarjajo tudi zelo iskane tovorne kapacitete, saj na prevozniškem trgu vlada pomanjkanje vozil in voznikov.

Dober sistem ustvarja dobre delovne pogoje za voznike tovornjakov

Dobra organizacija podjetja ustvarja tudi dobre delovne pogoje za voznike, zaposlene pri podjetju Mooij. Podobno kot pri štafeti lahko natovorjene prikolice enostavno predajo vozniku v najbližjem distribucijskem centru, ki nato blago prepelje do njihove končne destinacije. To ni le učinkovito, ampak pomeni tudi, da lahko vozniki pravočasno končajo svoj delovni dan. Dovoljenega časa vožnje tako ne presežejo in niso nikoli predaleč od doma. V mestu Legnica imajo na voljo celo »hišo za voznike«, kjer lahko prenočijo, se stuširajo, si kaj skuhajo in si kaj operejo. G. Teklak najraje poseže po sistemu pametne logistike takrat, ko bi bile za izpolnitev naročila potrebne nadure ali nočne vožnje: »V okoli 25 odstotkih delnih nakladanj si pomagamo s sistemom podjetja TIMOCOM,« pojasnjuje g. Teklak.

Strateško gledano vedno dva koraka v prednosti

S svojimi tremi podružnicami podjetje Mooij Forwarding izvede okoli 3.000 naročil prevozov na mesec. Logistično podjetje pri novih projektih najprej najraje uporabi prevozniške partnerje podjetja TIMOCOM. Tako lahko najbolje ugotovijo, kaj točno stranke potrebujejo. Na ta način v prodaji ustvarijo dodatnih 200.000 evrov na mesec. Poleg dvojnega dna so za podjetje Mooij trenutno izredno uspešne velike skladiščne površine. »Številna druga podjetja morajo v času koronavirusa poiskati mesto za skladiščenje svojega blaga, zato nas prosijo za uporabo skladiščnih površin.« Uspeh podjetja je mogoče pripisati predvsem ustanovitelju Nicu in njegovi modri daljnovidnosti: »Naš šef je strateško gledano vedno dva koraka pred drugimi. Včasih se sprašujemo o kakšni odločitvi, potem pa se šest mesecev kasneje izkaže, da je bila to najboljša odločitev,« z nasmeškom pove g. Teklak.

Nico Mooij si želi svojo mrežo prevozniških partnerjev in strank širiti tudi v prihodnje. Sredstva in načini, ki jih bo poleg uporabe sistema pametne logistike uporabil v ta namen, bodo zagotovo znova pričarali pozitivno začudenje na obrazih njegovih zaposlenih.

Postanite poznavalec panoge

Redno prejemajte relevantne članke, dragocene strokovne prispevke in ekskluzivna poročila uporabnikov!


Prijava na e-novice

Pop-up image - Logistic
Želite postati strokovnjak na področju logistike?

Prejemajte naše novice s področja logistike neposredno v svoj poštni nabiralnik. Bodite med prvimi, ki bodo izvedeli za naše izdelke in posodobitve.

Na začetek