Ženska energija v logistiki: Zakaj logistična panoga potrebuje ženske talente
Logistika še danes v glavnem velja za moško domeno. Sedaj je žogica na strani panoge same, da v svoje vrste privabi več strokovnjakinj in žensk na vodilnih položajih. Vprašanje pa še vedno ostaja: zakaj se tako veliko žensk izogne službi v logistiki? In katere priložnosti panogi prinese raznolikost?
Sama med moškimi?
Kljub napredku v logistiki in prevozništvu je premajhna zastopanost žensk v panogi še vedno problem. Zaradi pomanjkanja ženskih zgledov in precej slabega ugleda se le malo žensk odloči za delo znotraj logističnega sektorja. Kljub temu, da ima logistika pomembno vlogo tako z gospodarstvenega kot tudi z družbenega vidika.
Po podatkih Združenja za logistiko (BVL) je bil delež žensk, zaposlenih v logistiki, leta 2017 le 20,7 %. Večina jih je pri tem bolj v klasičnih pisarniških poklicih, kot so nabava ali kadrovska služba. Tradicionalno moški poklici, kot so poklicni voznik ali logistični strokovnjak, pa so še vedno skoraj izključno v rokah moških.
Izpostaviti je treba, da je dokazano, da se uravnoteženo razmerje med moškimi in ženskami pozitivno odraža na delovnem vzdušju. Prav raznolikost pomaga pri tem, da se motivacija in zadovoljstvo zaposlenih bistveno povečata in tako mimogrede prispevata k uspehu podjetja.
Ustvariti spodbude
Slab ugled logistične panoge, ki jo večina ljudi povezuje s tovornimi vozili in ogromnimi skladišči, dejansko ne naredi panoge posebej privlačne. Veliko ljudi še vedno premalo ve o tej panogi in se ne zaveda osrednjega pomena logistike, ki je v primerjavi z drugimi gospodarskimi panogami na 11. mestu po dodani vrednosti in na 10. mestu po številu zaposlenih – pri čemer panoga nenehno raste in se razvija. Pomanjkanje uspešnih ženskih, ki bi bile zgled, otežuje ženskam, da bi panogo vzele za svojo.
Po drugi strani pa imamo v logistični panogi pomanjkanje kvalificiranih delavcev, zaradi česar je veliko prostih delovnih mest, ki bi jih lahko zasedle tudi dobro usposobljene ženske.
Trenutna situacija kaže, da je potrebno ponovno premisliti o pogledu žensk in moških na logistično panogo. Mnoga logistična podjetja ponujajo privlačne ponudbe za delo in so svojo podjetniško kulturo prilagodila novim delovnim pogojem. Tako je fleksibilen delovni čas že stalnica v logistiki, kot tudi druge sodobne oblike dela, recimo delo od doma. Tako podjetja pomagajo svojim zaposlenim pri tem, da lažje najdejo ravnovesje med kariero, družino in zasebnim življenjem.
Enake možnosti za vse
Digitalizacija prinaša velike spremembe in odpira ženskam v logistiki poleg izzivov tudi nove priložnosti. Digitalna transformacija zagotavlja delovne pogoje, ki so uspešno izvedljivi tudi brez velike mišične moči. Poleg tega ustvarja digitalizacija tudi povezane delovne strukture, ki vse bolj zahtevajo socialne in komunikacijske kompetence – spretnosti, ki jih imajo ženske pogosteje kot moški. Skupno imajo kvalificirane ženske torej ogromen potencial, da izboljšajo pomanjkanje strokovnjakov v logistiki.
Mlade ženske so visoko kvalificirane in izobražene, zato se lahko izkažejo z visoko zmogljivostjo. S svojimi različnimi pogledi lahko v logističnih podjetjih ustvarijo drugačno kulturo in delovno okolje. Uravnotežena mešanica, zlasti na vodstveni ravni, se je izkazala kot izjemno pozitivna in donosna za vse udeležene.
Novi v transportni panogi in iščete primerne poslovne partnerje? Tržnica TIMOCOM vam pri tem pomaga!
Zveni zanimivo? Potem ne zamudite priložnosti! Preizkusite Tržnico TIMOCOM zdaj brez obveznosti in izkoristite vsak dan do milijon ponudb za tovor in tovorni prostor.