23.07.2014

Dogajanje na trgu dokaj nenavadno

TimoComov transportni barometer v drugem četrtletju kaže zelo spremenljivo podobo

(2)

Düsseldorf, 20. 07. 2014 – V drugem četrtletju leta TimoComov prevozniški barometer preseneča na vseh področjih. Razmerje med tovorom in tovornimi vozili niha iz meseca v mesec in je bilo deloma pod primerjalno vrednostjo iz prejšnjih let. Toda kolikor je delež tovora padel, se je ob koncu četrtletja ponovno povečal. Tako je bilo razmerje med tovorom in tovornimi vozili v drugem četrtletju 52:48, kar je skoraj enako kot leta 2012 (54:46) in leta 2013 (53:47).

Spremenljivo, nestabilno in za ta letni čas preveč hladno – kar se sliši kot vsakodnevna napoved vremena, takšen je bil v tem četrtletju tudi TimoComov prevozniški barometer. Na začetku četrtletja je prevozniški trg nadaljeval z zagonom iz meseca februarja in marca. Delež tovora se je v tem obdobju povečal za skoraj 25 odstotnih točk iz razmerja med tovorom in tovornimi vozili 30:70 (februar) na 54:46 (april). Toda ravno v mesecu maju je veličastnost minila. Delež tovora na TimoComovem prevozniškem barometru je padel na 48 % in je bil za več kot deset odstotnih točk nižji od vrednosti iz meseca maja leta 2013. »Pravzaprav takšnega razvoja TimoComovega prevozniškega barometra v prvih dveh mesecih drugega četrtletja nismo mogli predvideti,« pravi Marcel Frings, glavni predstavnik podjetja TimoCom. »Računali smo na to, da bo prišlo do občutnega presežka tovora, toda namesto tega se je delež tovora na evropskem prevozniškem trgu zmanjšal za šest odstotnih točk.«

 

Rezultat so skalile poplave in prazniki

TimoCom je prepoznal dva pojava iz meseca maja, ki sta vplivala na takšen razplet. Eden je ta, da je ravno v tem mesecu največ državnih praznikov. V posameznih evropskih državah je bilo meseca maja 24 dela prostih dni. Drugi pa je ta, da se je prevozniški trg v jugovzhodni Evropi zaradi poplav na Balkanu popolnoma sesul. Katastrofalne poplave na Hrvaškem, v Srbiji in Bosni in Hercegovini niso imele uničujočih posledic le za ljudi in gospodarstvo prizadetih držav, ampak so vplivale tudi na druge evropske države. »Zato smo morali svojo izjavo ob koncu prvega četrtletja, da bo v drugem četrtletju veliko tovora in premalo tovornih vozil, popraviti,« pravi Frings, »in kot da je morala biti »neustaljenost« ponovno podkrepljena, je meseca junija sledil še en nepričakovan obrat na TimoComovem prevozniškem barometru

 

V preteklih štirih letih je delež tovora na prevozniškem barometru med majem in junijem poznal le eno smer: navzdol. Leta 2013 je v evropskem cestnem tovornem prometu padel za celih deset odstotnih točk od razmerja med tovorom in tovornimi vozili 60:40 meseca maja do 50:50 meseca junija. Leto prej je padel za pet odstotnih točk. Toda tudi v tem pogledu je drugo četrtletje leta 2014 posebno. Proti pričakovanju je TimoComov prevozniški barometer začel ponovno naraščati. V zadnjem mesecu četrtletja je razmerje med tovorom in tovornimi vozili na evropskem trgu cestnega tovornega prometa znašalo 54:46.

 

Prva polovica leta polna presenečenj

Na podlagi izkušenj iz prvih šestih mesecev je pogled na tretje četrtletje tokrat nekoliko bolj zadržan: »Trenutno izhajamo iz tega, da bo na koncu prihajajočega četrtletja ponovno prišlo do presežka tovornih vozil. Poletni meseci in čas počitnic v tretjem četrtletju že skorajda tradicionalno poskrbijo za zastoj na prevozniškem trgu. Septembra se bo posel s tovorom ponovno povečal,« pravi Frings.
Prav tako je pozitiven pogled tudi na čiste številke ponudb na TimoComovi borzi tovora TC Truck&Cargo®. Stanje tukaj se je v prvih štirih mesecih leta povečalo za okoli 20 % v primerjavi z enakim obdobjem lani. Zato mora biti nominalno prevoženega več tovora – in to bi lahko prevozniškemu trgu v Evropi dalo še več spodbude.

 

Več informacij o TimoComu in transportnem barometru lahko najdete na www.timocom.si.

Prenesi izjavo za javnost
Na začetek