Kako prevozniške platforme prispevajo k okolju prijaznejši dobavni verigi
Zelena logistika je prijazna do okolja in do denarnice
Klimatske spremembe ne škodujejo le okolju, temveč tudi gospodarstvu. Od leta 1980 do 2013 je bilo po ugotovitvah Evropske agencije za okolje (EEA) prijavljene za 400 milijard evrov gospodarske škode, ki jo je povzročila klima. Vedno več podjetij s področja proizvodnje in trgovine se posveča cilju zmanjševanja svojih emisij CO2. Italijansko start-up podjetje GreenRouter predstavlja možnosti za prihranek vzdolž oskrbovalne verige.
Sistemska obravnava praznih voženj in obremenitve okolja
V aktualni raziskavi podjetje GreenRouter na podlagi 26-tonskega tovornega vozila razreda EURO 6 pojasnjuje, da je treba škodljivi vpliv praznih voženj na okolje obravnavati sistemsko. Po njihovih podatkih so vrednosti emisij CO2 na prevoženi kilometer znašale:
- 0,9 kg pri v celoti natovorjenem vozilu,
- 0,7 kg pri praznem vozilu.
Skupni seštevek pri podrobnejšem pregledu je drugačen, razlaga Andrea Fossa, CEO pri podjetju GreenRouter: »V celoti natovorjeno tovorno vozilo povzroči sicer 25-30 odstotkov več emisij CO2 kot vozilo, ki pelje prazno. Vendar bi se za tovor, ki bi ga takšno vozilo lahko transportiralo, v resnici uporabilo drugo tovorno vozilo. Torej moramo sešteti prazno vožnjo in dodatni prevoz. Zato prazne vožnje dejansko povzročijo več škodljivih emisij kot vožnje v celoti natovorjenih tovornih vozil.«
Dobro za gospodarstvo in okolje: digitalne prevozniške platforme
Eden izmed najučinkovitejših ukrepov za preprečevanje praznih voženj in zmanjšanje emisij CO2 so digitalne prevozniške platforme. Po meritvah podjetja GreenRouter je uspelo logistično podjetje Rampinini Ernesto zahvaljujoč največji prevozniški platformi v Evropi, TimoComu, povečati izkoriščenost voznega parka za 30 odstotkov ter neto maržo za 15 odstotkov. Ob tem so hkrati zmanjšali emisije CO2 za 23 odstotkov.
Prevoz, ki je prijaznejši do okolja, pridobiva na pomenu tudi pri podjetjih, ki ponujajo tovor. Kajti, če se ta odločijo za ponudnika prevozniških storitev, ki bolj učinkovito ravna s svojimi viri, hkrati podprejo lastne cilje za ohranitev klime.
To potrjuje tudi Lars Laskowski, področni vodja logistike pri podjetju MC-Bauchemie Müller GmbH, čigar podjetje je s pomočjo TimoComove platforme izvedlo že številne prevoze: »Zmanjšanje emisij CO2 na vseh področjih oskrbovalne verige, tudi pri prevozu, je za podjetje MC-Bauchemie ter njihovo samopodobo v povezavi z odgovornostjo in trajnostno naravnanostjo zelo pomembno.«
Z uporabo digitalnih prevozniških platform dosegajo zastavljeni cilj »zmanjšati emisije CO2« in imajo do tega koristi vsi – ponudniki tovora, prevozniška podjetja in okolje.