08.05.2012

Nekega aprilskega dne

Pred 15 leti je bilo ustanovljeno podjetje TimoCom

(2)

Düsseldorf, 2012-05-08. Špedicija nekje v Düsseldorfu. Še dolgo po končanem delovnem dnevu v poslovnih prostorih gorijo luči. Pozno je že. Naslednji dan jih čaka novo delo, ampak kljub temu nihče od štirih prisotnih ne želi iti domov. Več mesecev dela po končanem delovnem dnevu naj bi se ta večer končalo. Ko vklopijo osebni računalnik, na zaslonu zasveti zelena lučka – vsi sistemi delujejo brezhibno. Na ta dan leta 1997 je bil tovor za tovornjake prvič oddan s pomočjo borze tovora TC Truck&Cargo® podjetja TimoCom.

15 let in več kot četrtino milijarde ponudb tovora in tovornih vozil kasneje Jens Thiermann, eden izmed ustanoviteljev podjetja TimoCom, zjutraj v svoji pisarni vklopi osebni računalnik. Zasveti pet zelenih lučk. »To smo ohranili še iz prvih dni in moram priznati, da večkrat na dan pogledam, če so vse lučke zelene. Brez tega ne morem, čeprav naši sistemi delujejo zelo dobro,« smehljaje pravi Thiermann. Toda začetki podjetja TimoCom so bili bolj razburkani.

Aprila 1997, le nekaj mesecev pred zagonom borze tovora in tovornih vozil, sta se Jens Thiermann in Jürgen Moorbrink, direktorja skupne špedicije, pogovarjala o nečem, kar je spremenilo njuna življenja. Bil je naporen dan, takšen kot ga pozna večina špediterjev. Poleg dispozicije voznikov in pogajanj za ceno s strankami so bili ta dan na vrsti še pogovori z zunanjima ponudnikoma dveh borz tovora. Tista, ki so jo uporabljali doslej, ni bila dovolj učinkovita – z njo so našli samo deset primernih ponudb na teden! Po pogovorih s ponudnikoma borz tovora je bilo jasno: nobena ne bi izpolnjevala zahtev Thiermanna in Moorbrinka. »Zakaj sploh potrebujemo pomoč borz tovora, če ne ponujajo tega, kar potrebujemo? Saj tudi drugače ne potrebujemo nobene pomoči,« se je spraševal Thiermann. Zvečer je poklical Guntherja Matzaitisa, svetovalca špedicije za IT in mu razložil svojo idejo: razvoj lastne borze tovora in tovornih vozil.

Delo se je začelo
Ti tedni, ki so sledili so si bili enaki: polni odrekanja. Čez dan so posli potekali kot običajno. Po končanem delovnem dnevu in ob koncih tedna sta prijatelja Gunther Matzaitis in Oliver Schubert programirala aplikacijo, Thiermann pa je utiral ekonomsko pot podjetja. Toda tudi po zagonu borze TC Truck&Cargo® je čas ostal omejena dobrina. »Naše družine predvsem v začetnem obdobju niso imele kaj dosti od nas,« priznava Thiermann, »ampak so nam vedno stale ob strani. Borzo TC Truck&Cargo® smo postavili na noge in seveda smo otroka morali naučiti še hoditi.« To pa je šlo hitreje, kot so pričakovali. Videti je bilo, kot da je prevozniška branža čakala prav na to novo vrsto borze tovora. Cilji, ki so si jih zastavili direktorji podjetja TimoCom, so bili doseženi hitreje, kot so načrtovali, zato se je povečala tudi motivacija. Tako so v predalu kmalu ležali načrti za druge izdelke podjetja TimoCom.

Stalen napredek
Jens Thiermann in Gunther Matzaitis sta razvoj podjetja TimoCom nenehno gnala naprej. Leta 2004 in 2007 je podjetje TimoCom na tržišču predstavilo dodatne module, kot je kalkulacijsko orodje TC eMap® in spletni transportni imenik TC Profile®, ki so postali del obstoječe borze tovora in tovornih vozil. Ob 10. jubileju je TimoCom lahko naznanil: 67.000 uporabnikov iz vse Evrope dnevno objavi do 172.000 ponudb tovora in tovornih vozil na TC Truck&Cargo®. Podjetje je iz projekta štirih mož zraslo v srednje veliko podjetje s 160 zaposlenimi.
V tem času je TimoCom s pomočjo prevozniškega barometra uvidel prve kazalce velike finančne in gospodarske krize. Še preden je kriza zares pokazala svoje zobe, so si Thiermann, Matzaitis in ostali belili glavo s tem, kako bi lahko svojim strankam v prihajajočih težkih časih pomagali. Rešitev je prišla na tržišče leta 2009, sredi gospodarske krize: TC eBid® – spletna platforma za razpise prevozov po vsej Evropi. Program je v teh negotovih časih popolna rešitev, saj strankam zagotavlja možnost varnega načrtovanja. S pomočjo TC eBid® si lahko zagotovite dolgoročna naročila prevozov. Nič čudnega torej, da je tudi ta izdelek doživel uspeh.

Nekega aprilskega dne
tudi borzo tovorov TC Truck&Cargo® skoraj 300 zaposlenih v podjetju TimoCom stalno razvija naprej. Pri tem se predvsem spominjajo nekega aprilskega dne v letu 2011: 19. v mesecu je bilo na TC Truck&Cargo® objavljenih 421.383 ponudb tovora in tovornih vozil – toliko jih ni bilo še nikoli. »Moram priznati, ko sem slišal to številko, sem postal nekoliko omotičen,« pravi Jens Thiermann. »Predstavljajte si, kakšno odgovornost imamo v podjetju TimoCom. Toliko ponudb v enem samem dnevu na naši borzi tovora! Ravno to, ta velika odgovornost, je razlog, zakaj vse dvakrat in trikrat preverimo, stalno vlagamo v novo tehnologijo in nenehno izboljšujemo svoje izdelke. Zaradi naših strank si enostavno ne moremo privoščiti, da ne bi ponujali izdelkov najboljše kakovosti. To je naša vzpodbuda.«

In zato bo Jens Thiermann tudi v prihodnje večkrat na dan pokukal na zelene lučke na svojem zaslonu. Točno tako kot pred 15 leti.

Več informacij o podjetju TimoCom lahko najdete na www.timocom.com.

Prenesi izjavo za javnost
Na začetek