Sprememba miselnosti pri nakupu prevoza
Zakaj bi morala logistika ponovno postati ključna kompetenca za nakladalce
Erkrath, 23.05.2017 – Industrija se trenutno nahaja v središču najpomembnejših tehnoloških sprememb v zadnjem desetletju: 3D tisk, komunikacija med napravami, internet stvari in veliki podatki vplivajo na povezanost med strankami in dobavitelji – in s tem na individualno dobavno verigo. Tudi nabava prevozov kot del te verige se močno spreminja.
Med človekom, napravo in podatki
Naraščajoča digitalizacija in avtomatizacija ne spreminjata le naše komunikacije, temveč določata tudi usmeritev potrošništva. Možnost, da kadarkoli naročamo po spletu, vpliva tako na proizvodnjo kot na dobavo. Če na primer nocoj medijski vplivnež (oseba, ki ima daljnosežni vpliv na mnenje) na družabnem spletnem omrežju, kot je Instagram, objavi sliko s svojimi novimi, poosebljenimi športnimi čevlji, želijo njegovi sledilci storiti enako: oblikovati športne čevlje po lastni želji, jih naložiti v virtualno nakupovalno košarico, plačati in najraje že kar jutri prejeti. Še posebej v tekstilni industriji in proizvodnji elektronskih naprav postaja ritem naročanja na ta način neenakomeren, velikosti pošiljk pa manjše.
Prilagodljive rešitve proti dolgoročnemu načrtovanju
Za proizvodnjo, trgovino in prevoz takšnega blaga je dolgoročno načrtovanje vedno težje. Naročniki s področja proizvodnje in trgovine morajo na novo razmisliti o svojih dosedanjih poteh nakupa prevoza. Digitalne prevozniške platforme ponujajo možnost, da hitro najdemo prosto tovorno vozilo in ustrezne ponudnike prevozniških storitev. Gunnar Gburek, glavni govorec podjetja TimoCom, razlaga: »Nakup prevoza na digitalni platformi okvirnih pogodb ne postavlja pod vprašaj. Ravno nasprotno: pomembno je, da obstoječe dogovore dokončno sklenemo. Tako se lahko kot kupec osredotočimo na naročila, ki jih ni mogoče načrtovati in zaradi pomanjkanja časa običajno niso optimalno rešena. TimoComova prevozniška platforma je dodatna rešitev, ki nam pomaga, da se odzovemo na tržna nihanja in upoštevamo potrebe strank.«
Dober razlog za digitalni nakup
Kadarkoli lahko najdemo ustreznega ponudnika prevozniških storitev in ohranimo lastno zmožnost ukrepanja. To so, kot pravi Gburek, odločilni argumenti, s katerimi lahko prevozniško logistiko ponovno vzamemo v svoje roke: »Prihajajoč izziv bo, da bomo stranki tisto, kar želi imeti jutri – in po možnosti le jutri, ne pojutrišnjem – tudi dostavili. Ni nujno, da bo to postal trend, iz katerega bi lahko nastalo dolgoročno poslovno razmerje.« Gburek ocenjuje, da nakladalna podjetja trenutno razpolagajo z 80 odstotki dolgoročnih pogodb. Zmotno bi bilo misliti, da z okvirno pogodbo dobimo zanesljivo ceno. »V okvirni pogodbi, ki se nanaša na daljši čas, lahko izberemo le ocenjeno povprečno ceno. Ponudnik storitve mora uporabiti orodje za izravnavo cen, ker ne ve, kakšno bo dogajanje na trgu. To pomeni, da pravo tržno ceno lahko oblikuje le v realnem času in neposredno na gotovinskem tržišču,« pravi Gburek.
Cena sama po sebi ni in v prihodnje tudi ne bo odločilni dejavnik za številna podjetja s področja proizvodnje in trgovine, da se bodo odločila za določenega ponudnika storitev. Gre predvsem za to, da svoje prilagodljivosti ne spustijo iz rok, kot pojasnjuje Lars Laskowski, vodja logistike pri skupini MC-Bauchemie: »Izjemna kakovost, zanesljive in realne storitve kakor tudi prilagodljive rešitve za stranke so poleg standardov ključ za uspešne odnose s strankami.«
Optimizacija dobavne verige zaradi vpliva na prevozništvo
Medtem ko lahko obnašanje kupcev oz. strank le pogojno usmerjamo, lahko dobavno verigo ciljno optimiziramo tako, da zahtevamo več nadzora nad njo. Digitalne prevozniške platforme ponujajo ravno to možnost, da prevoze hitro, enostavno in zanesljivo najdemo v krogu jasno določenih uporabnikov.
Kdor želi vstopiti v svet digitalnih dodelitev prevozov, mora poleg velikega števila ponudb in intuitivne oblike paziti tudi na nevtralnost in visoke varnostne standarde. Zadnji omogočajo, da upoštevajo smernice o predpisih lastnega podjetja.