TimoComov prevozniški barometer: primanjkljaj prostih tovornih vozil še vedno narašča
Delež tovora v Evropi še vedno nadpovprečno visok
Erkrath, 15. 1. 2018 – v Evropi vedno bolj primanjkuje prostih kapacitet tovornih vozil. To se odraža na TimoComovem prevozniškem barometru. V zadnjem četrtletju leta 2017 je bilo na največji evropski prevozniški platformi za 71 naročil na voljo le 29 ponudb tovornih vozil.
Za celotno leto 2017 je TimoComov prevozniški barometer v Evropi kazal povprečno razmerje med tovorom in tovornimi vozili 70:30. Septembra 2017 je bilo z vrednostjo 78 odstotkov zabeleženo največ tovora doslej. To pomeni: stalno naraščajoči količini blaga, ki mora biti prepeljana iz točke A do točke B, je na voljo vedno manj prostih tovornih vozil.
»Nakupovalne navade na evropskem prevozniškem trgu so se v kratkem času izredno spremenile. Tam, kjer so naročniki prej izbirali svojega prevozniškega partnerja, danes izvajalci naročil v realnem času izbirajo tovor, ki ustreza njihovim kapacitetam. Iskanje je nedvomno zamenjalo strani,« pravi predstavnik podjetja TimoCom, Gunnar Gburek, z ozirom na neenakomerno razmerje količin v letu 2017.
Glede na takšno ravnanje na evropskem prevozniškem trgu se zdi, da je bilo razmerje med tovorom in prostimi tovornimi vozili v predhodnem obdobju še toliko bolj izenačeno: z razmerjem 53:47 je TimoComov prevozniški barometer v zadnjem četrtletju leta 2016 kazal le majhen presežek tovora.
Kje tiči vzrok za tako spremembo?
Neprestano dobra konjunktura. Nemško gospodarstvo nadaljuje s polno paro. Konjunkturni barometer Nemškega inštituta za ekonomske raziskave (DIW Berlin) za zadnje četrtletje leta 2017 z vrednostjo 109,4 točk kaže nadpovprečno rast bruto domačega proizvoda. Posledica: občutno naraščajoče število prevozov.
Vedno manj voznikov tovornih vozil. Po podatkih nemškega združenja za špedicijo in logistiko (DSLV) v Nemčiji trenutno primanjkuje 45.000 voznikov tovornih vozil. Vedno manj jih je, saj za to službo ni zanimanja. Nemške zvezne armade, v kateri se je usposobilo največje število voznikov tovornih vozil, ni več in posledično celo po več letih prihaja do pomanjkanja ponudnikov prevoza.
Nov počitek ob koncu tedna. Od sredine preteklega leta vozniki tovornih vozil svojega rednega tedenskega počitka v Nemčiji ne smejo več preživeti v vozilu, temveč na drugem mestu z ustreznimi pogoji za spanje. To zahteva dragocen čas in s tem zmanjšuje razpoložljivost obstoječih kapacitet tovora.
Gburek v tem vsekakor vidi tudi pozitiven učinek tega razvoja: »Za voznike tovornih vozil so dobri časi. Poklic dobiva vedno večjo vrednost in plače se bodo poviševale. Voznik je ponovno obravnavan kot to, kar je: nepogrešljiv partner v dobavni verigi, ki zagotavlja blaginjo in gospodarsko moč v naši državi.«
Že danes si lahko samostojni prevozniki izberejo svoje naročnike in si zagotovijo najbolj dobičkonosna naročila. Iz tega se bo razvilo novo razmerje moči na trgu: prevozniško podjetje se bo rešilo odvisnosti in bo svoje storitve lahko neposredno ali prek borz tovora ponujalo samostojno, je prepričan Gburek. Nenazadnje bo od tega imela korist celotna panoga: »Prevozništvo bo ponovno privlačnejše.«