20.10.2015

Več uporabnikov - večji uspeh?

Kaj je dejansko pomembno pri izbiri borze tovora in vozil

(1)

Erkrath, 20.10.2015 – Dispozicijskega vsakdana si ne moremo več predstavljati brez borz tovora. Tukaj uporabniki ponujajo svoj tovor, za katerega še nimajo prevoza. Tako lahko tudi ponudniki prevozniških storitev, ki imajo prostor na svojih tovornih vozilih, bolje izkoristijo svoje kapacitete. Borze tovora in tovornih vozil so tako v vsakem pogledu zelo smiselne za izboljšanje poslovne uspešnosti. Nič čudnega torej, da v Evropi obstaja že več kot 100 različnih prevozniških borz. Toliko težje je obdržati pregled nad vsem, kar je v zvezi z borzami tovora in tovornih vozil.

Raznolikost prevozniških borz je velika: obstajajo manjše, specializirane borze tovora z manjšim številom uporabnikov, pa tudi evropske vodilne borze, ki imajo več tisoč uporabnikov. Na prvi pogled je izbira prave borze enostavna: več kot ima prijavljenih uporabnikov, več možnosti za donosne posle se ponuja. »Gre za zmoto,« trdi Marcel Frings, glavni predstavnik največje prevozniške platforme v Evropi, TimoCom, "po našem mnenju število uporabnikov ni odlocujoče, temveč število ponudb, ki jih uporabniki dnevno vnašajo na borzo tovora.« Da bi uspešno razlikovali med borzami tovora in vozil, zadostuje kar žepni kalkulator:  »Na primer, TimoCom ima 100.000 uporabnikov, ki dnevno ponujajo do 450.000 ponudb tovora in tovornih vozil. To pomeni, da so dnevno objavljene povprečno 4,5 ponudbe na uporabnika. Druge prevozniške borze oglašujejo občutno večje število uporabnikov, če pa si ogledate število ponudb teh borz, boste ugotovili, da v nekaterih primerih objavijo povprečno 2,3 ponudbe na uporabnika.« razlaga Frings. Potemtakem je pri izbiri borze tovora in tovornih vozil bolje upoštevati število ponudb namesto števila uporabnikov.

Ni enotne opredelitve
Med posameznimi borzami tovora dejansko ni jasno, kakšna je definicija »uporabnika«. To je razlog, zaradi česar nekatere prevozniške borze učinkovito oglašujejo visoke številke. Število ponudb si lahko izračuna vsaka stranka; vsak sam ugotovi, ali je neka borza močno obiskovana ali ne. Pri uporabnikih je resnično število težko določiti zaradi prej omenjenih različnih definicij. TimoCom se v tem pogledu predstavlja povsem pregledno, ker se mora vsak nov uporabnik prijaviti. Poleg tega mora vsak uporabnik plačati uporabnino. Podjetja tako prijavljajo samo tiste zaposlene, ki tudi v resnici disponirajo. Pri drugih borzah tovora lahko brezplačno dodate neomejeno število »uporabnikov«. Potem se ti sicer pojavijo v statistiki, v prevozniški borzi pa ne. »Če bi brezplačno razdelili vse karte za nogometno tekmo, ampak bi samo tretjina teh ljudi resnično šla na tekmo, bi bil stadion sicer res razprodan, ampak kljub temu prazen.« tako Frings primerja situacijo. »Resnično donosne borze tovora imajo torej več ponudb kot pa uporabnikov.«

Kvantiteta in kvaliteta
Pri izbiri borze tovora in tovornih vozil je poleg števila ponudb odločilna tudi zanesljivost potencialnih poslovnih partnerjev znotraj borze tovora. Bolj kot je obsežen varnostni paket, ki ga ponuja borza tovora in tovornih vozil, toliko težje »črne ovce« sklenejo poslovanje. Podjetje TimoCom, na primer, ponuja večstopenjsko varnostno mrežo, ki obsega več kot samo obvezno obsežno preverjanje pred odobritvijo dostopa novi stranki. Če kljub varnostnim ukrepom pride do neplačevanja, posreduje lasten inkaso oddelek pod vodstvom odvetnika Alexandra Oebela. Skupaj s svojo ekipo strankam pomaga do izvensodne poravnave – storitev, ki bi morala veljati kot standard pri resnično zanesljivih borzah tovora in tovornih vozil.

Izplača se torej, da se pred odločitvijo za ali proti, o neki borzi tovora in tovornih vozil zelo natančno pozanimate. Če upoštevate te nasvete, je prava borza tovora velikokrat oddaljena samo za žepni kalkulator.

Slika: @Zoe

Prenesi izjavo za javnost
Na začetek