16.01.2018

Zgodbe žensk iz logistične panoge: Biljana Muratovska iz Makedonije

TimoComov intervju z Biljano Muratovsko iz podjetja MAKAM-TRANS iz Makedonije

(3)

Erkrath, 23. 11. 2017 – V intervjuju s TimoComom generalna sekretarka Biljana Muratovska razkriva, kaj odlikuje njihovo prevozniško združenje MAKAM-TRANS iz Makedonije in zakaj jutranja partija igre backgammon omogoča boljše pogoje dela v prevozništvu. 

Gospa Muratovska, se lahko prosim na kratko predstavite?

Ime mi je Biljana Muratovska in sem generalna sekretarka makedonskega prevozniškega združenja MAKAM-TRANS. Po svoji izobrazbi o gospodarski politiki in razvoju sem izkušnje nabirala v številnih podjetjih. Zaradi svojega očeta sem že od ranega otroštva povezana s prevozniško panogo. Še posebej mi je pri srcu, da lahko nadaljujem njegovo delo in izboljšam delovne pogoje za makedonske prevoznike. To je pomembna naloga. Da se sprostim, vsako jutro ob skodelici kave zaigram partijo igre backgammon. 

Katere so najpomembnejše želje vašega združenja?
Močno si prizadevamo za boljše ekonomske in socialne pogoje dela makedonskih prevozniških podjetij. Še posebej sem ponosna na to, da soodločamo o zakonih naše države in tako ustvarjamo poštene razmere. Ko sem leta 2003 pristopila k združenju, je bila panoga še precej kaotična. Pomembna prevozniška dovoljenja je bilo možno dobiti le s plačilom podkupnine. Vozila so bila iz druge roke, certifikati ponarejeni, prevoznike pa so izkoriščali. Vse to me je pripravilo do tega, da sem ves svoj trud vložila v združenje. Danes imamo 1895 članov, ki jih prevozniška podjetja in državna oblast končno spoštujejo. Veliko vlagamo v izobraževanje in delavnice, da bi vsi, ki sodelujejo v prevozništvu, razširili svoje znanje. Letos so me združenja iz jugovzhodne in srednje Evrope odlikovala z naslovom Najboljša menedžerka. To je velika čast, pa tudi veliko priznanje za delo v zadnjih 15 letih.

Zakaj vas prevozniška branža tako zelo zanima?

Prevozniško industrijo rada primerjam s krvnim obtokom. Če ga ustavimo, naše gospodarstvo miruje. Prevozništvo je tisto, ki nam v prvi vrsti omogoča, da je vsem dostopno vse. Na številnih potovanjih s svojim očetom sem se nalezla strasti prevoznikov. Ponosni so bili na to, da so s svojim delom pripomogli k velikim projektom. Zahvaljujoč njihovim pošiljkam so lahko zgradili in opremili ceste, mostove, celo bolnišnice in šole.

Ali bi moralo biti več žensk na vodilnih mestih v logistiki?

Če ženske svojo vzdržljivost, prirojeno željo po trajnosti, uspehu in napredku prenesemo tudi v poslovni svet, dokazujemo, da to branžo enako dobro lahko vodijo tudi ženske. Živim v patriarhatu in sem kljub temu uspela voditi združenje, ki ga sestavlja 95 odstotkov moških članov. Veliko je že žensk, ki imajo svoja prevozniška podjetja in menim, da bi jih lahko bilo še veliko več.

Kaj so prednosti in slabosti prevozniške panoge?

Mislim, da sta podkupovanje in korupcija predvsem v južnoevropskih državah še zelo razširjena. Nadzorna oblast pogosto izkoristi manjkajoče poznavanje predpisov prevoznikov in zahteva neupravičene globe. To moramo spremeniti. Posebej dobro v logistiki pa je to, da smo mednarodno povezani in da obstajajo vedno novi cilji in izzivi. Brez logistike ne bi imeli osnove za obsežen gospodarski razvoj. Zdaj lahko izkoristimo digitalizacijo, da se medsebojno povežemo. Če bi povsod ustanovili združenja z jasnimi cilji, kot je MAKAM-TRANS, in bi med seboj sodelovali, potem bi lahko našo panogo precej bolje zaščitili in dosegli še boljše rezultate. MAKAM TRANS je ta korak že storil s pristopom k Aliansi za prihodnost cestnega tovornega prometa.

Prenesi izjavo za javnost
Na začetek