Novice 04.05.2022
5

25 let prihranjenega časa – intervjuz najstarejšo stranko podjetja TIMOCOM–Dallmaco

Wilhelm Dallmann, direktor podjetja Dallmaco Speditionsges. mbH, sedi v svojem skladišču, obdan z visokimi regali in paletami.

.

2022 je jubilejno leto podjetja TIMOCOM. Že 25 let spremljamo logistično panogo s pomočjo našega sistema pametne logistike na njeni poti do logistike 4.0. Naš sopotnik na tej poti je vse od začetka podjetje Dallmaco Speditionsges. mbH. Špedicija iz kraja Welle pri Hamburgu je sama bila stara šele pet let, ko si je leta 1997 z našo novo ustanovljeno borzo prevozov drznila narediti prve korake v smeri digitalne logistike. Z njihovim direktorjem Wilhelmom Dallmannom se bomo ozrli na našo skupno zgodovino, si ogledali izzive takratnega časa in izvedeli, katere prednosti je sistem do danes prinesel podjetju Dallmaco.

 

Gospod Dallmann, najprej bi se vam rad zahvalil za današnje srečanje.

Z veseljem si vzamem čas. Vesel sem bil povabila. Nenazadnje smo takrat skupaj krstili TIMOCOM, če lahko temu tako rečemo.

 

Sodelujemo namreč že 25 let. Čisto spontano: Kaj povezujete s podjetjem TIMOCOM in tem dolgoletnim partnerstvom?

Veliko lepih osebnih spominov, ki so se začeli z Jensom Thiermannom in takratnim sodelovanjem, v bistvu še pred časom ustanovitve podjetja TIMOCOM.

Poslovno in z ozirom na TIMOCOM lahko rečem, da je bilo podjetje Dallmaco takrat staro zgolj pet let in tako kot danes radovedno in odprto za novosti. Potem je prišel TIMOCOM s to privlačno digitalno ponudbo ter prikazov poslovnih kontaktov in razpoložljivih prevozov. Nekatere izmed prvih uporabnikov sistema smo že poznali, tako da se je takoj vzpostavilo zaupanje, ki je seveda še vedno prisotno.

 

Ali lahko opišete delo z mlado borzo prevozov?

Takrat je internet potekal preko modema. Spomnim se, da je bil naš vedno zelo glasen in da je nalaganje podatkov trajalo kar lep čas. Borzo prevozov smo namestili na centralni računalnik in vsako jutro smo polni pričakovanja preverili, ali in katere ponudbe so bile prek prenosa podatkov na daljavo na novo dodane v borzo.

Če nam je bilo kaj zanimivo, smo ponudbo natisnili in po faksu ponudniku poslali povpraševanje ali pa ga poklicali. Vendar tedaj še ne s funkcijo za samodejno klicanje. Vzporedno je torej delo še zmeraj potekalo ročno.

Takrat v bistvu TIMOCOM ID še ni pomenil veliko.

 

Narediva majhno primerjavo: Za kaj ste pred 25 leti porabili največ časa? Kaj je bilo takrat samoumevno in danes velja kot zamudno?

Če pogledamo nazaj, so bili ročni procesi najbolj zamudni. Takrat si lahko pričakoval, da bo trajalo najmanj 30 minut, preden si sploh zbral vse potrebne dokumente za pripravo naročila prevoza. Če si sodeloval s podjetjem iz tujine, je to lahko trajalo celo nekaj ur, saj so se sporočila pogosto pošiljala preko teleksa, povezave pa so se dostikrat prekinile. Vendar je to bilo povsem normalno, drugega nismo niti poznali. Danes, ko smo navajeni večjih hitrosti in je dokumente mogoče preprosto naložiti in naročila ustvariti z enim samim klikom, si preprek od takrat sploh ne znamo več predstavljati. Da je naročilo prevoza izdelano, so potrebne največ tri minute.

 

Tedanji način dela je eno, lastni izzivi pa nekaj drugega. S kakšnimi izzivi se je podjetje Dallmaco soočalo, ko je leta 1997 postalo stranka podjetja TIMOCOM? Kaj vas je takrat pripeljalo do tega, da ste zaupali temu novemu formatu in postali ena prvih strank?

Naši izzivi so bile prazne vožnje: Naša vozila so vozila nazaj prazna tudi po 1000 kilometrov. TIMOCOM je imel za to preprosto rešitev.

Poleg tehničnih prednosti smo z novo rešitvijo dobili tudi možnost obračuna z mesečnim pavšalom za neomejeno uporabo. Obračun samih prevoznih storitev je potekal med pogodbenimi partnerji in tako je še danes.

Poleg tega pa na borzi prevozov vlada zaupno vzdušje. Kdor je stranka podjetja TIMOCOM, prostovoljno razkrije določene podatke o svojem podjetju. Ta pozitiven pristop do transparentnosti je bil nekaj povsem novega. Potem se je podjetju pridružilo vedno več znancev, kar je resnost celotne zadeve še okrepilo. Danes lahko temu rečemo tudi merilo kakovosti.

 

25 let pozneje – zgodilo se je veliko. Če pogledava nazaj, pri čem vam je TIMOCOM še posebej pomagal? Ali lahko to izrazite v številkah?

Aplikacijam podjetja TIMOCOM se lahko na ravni procesa zahvalimo za kar 80 odstotkov

časovnega prihranka, saj s pomočjo sistema in njegovih vmesnikov naša obdelava naročil v celoti poteka digitalno. Poleg tega smo lahko znatno zmanjšali število praznih voženj. Funkcija iskanja v okolici v borzi prevozov nam je zelo pomagala pri iskanju tovora za povratne vožnje iz perifernega območja.

Poleg tega nam je mednarodna naravnanost sistema pomagala prodreti na nove trge. Leta 2015 smo tako npr. odprli pisarno v Bosni in Hercegovini. Brez sistema TIMOCOM verjetno nikoli ne bi prišli do tega. Vendar pa nismo le osvojili novih trgov, temveč smo pridobili tudi boljši občutek zanje, za ljudi in njihove tipične navade.

Pred časom uporabe sistema TIMOCOM so bile tudi primerjave med ponudbami otežene. Tako smo lahko kot mlado podjetje zelo veliko prevzeli od drugih – kako so argumentirali svoje cene, kaj je bila podlaga za njih, kako so vodili pogajanja?

Sistem je torej v pomoč na najrazličnejših področjih.

 

To nas zelo veseli, najlepša hvala! In smo že pri zadnjem vprašanju, ko si želimo pogledati v prihodnost. Kaj bi podjetju TIMOCOM dali za popotnico za naslednjih 25 let?

Sistem TIMOCOM je bil od samega začetka preprost. Kljub novostim, ki so sistem sam po sebi vedno znova naredile bolj zapleten, je upravljanje ostalo preprosto. Ko uvajamo nove zaposlene, tudi osebe iz drugih panog ali pripravnike, ki še nikoli niso delali s sistemom, so ti po enem dnevu že vpeljani. Obvezno ohranite to preprostost.

Poleg tega ste del panoge, ki se zavzema za inovacije, in lahko si predstavljam, da bo TIMOCOM še naprej postavljal merila za digitalizacijo logistike.

 

Mimogrede: Podjetje Dallmaco Speditionsges. mbH bo letos staro 30 let. Dovolite, da izkoristimo to priložnost in vam iskreno čestitamo ter vam za v bodoče zaželimo dobro poslovanje in vedno varno vožnjo!

Postanite poznavalec panoge

Redno prejemajte relevantne članke, dragocene strokovne prispevke in ekskluzivna poročila uporabnikov!


Prijava na e-novice

Pop-up image - Logistic
Želite postati strokovnjak na področju logistike?

Prejemajte naše novice s področja logistike neposredno v svoj poštni nabiralnik. Bodite med prvimi, ki bodo izvedeli za naše izdelke in posodobitve.

Na začetek