Šokantne cene dizelskih goriv – vpliv na logistiko
Cene prevozov bodo v vsej Evropi narasle
Svetovne sankcije in morebitna zaustavitev uvoza ruskega olja so mednarodne cene goriva dvignile na najvišjo raven v zadnjih 15 letih. Izbruh vojne v Ukrajini je prizadel predvsem ljudi, vendar tudi gospodarstvo. V blog članku podrobneje razpredamo o posledicah za evropsko logistiko ter dosedanje uvedene rešitve, ki bi naj zmanjšale te posledice.
Aktualno stanje
Cene bencina in predvsem dizelskih goriv so močno narasle. Več kot 50 odstotkov celotne logistike v Evropi gre pripisati cestnemu tovornemu prometu, v notranjem prometu ta presega celo 70 odstotkov. Zaradi visokih cen goriv so majhna in najmanjša podjetja pod ogromnim pritiskom.
Table s cenami na evropskih bencinskih črpalkah so v tem času dosegle cene od 1,17 evra do 2,30 evra za dizelsko gorivo, v Nemčiji celo še več. Tam in v drugih evropskih državah z visoko stopnjo DDV-ja in davka na mineralno olje na ceno goriva so se cene prevoza že dvignile za nastalo razliko. Le tako je mogoče z delom v panogi nadaljevati, da se pokrijejo nastali stroški. Prevozniki in špediterji iz ostalih evropskih držav bodo kmalu storili enako, kajti tudi oni morajo kompenzirati večje stroške.
Kljub vmesnim znakom okrevanja naj bi se cenovna spirala po predvidevanjih strokovnjakov še naprej dvigala. V drugih evropskih državah je situacija že veliko bolj dramatična:
na Madžarskem so na primer že omejili ceno bencina, trenutno pa je nabavna cena za veleprodajo veliko nad najvišjo prodajno ceno. Posledično se je kupovalo veliko manj bencina in prve bencinske črpalke so se že zaprle. Za kupce iz tujine in tovorna vozila nad 3,5 tonami je cena sedaj na nemški ravni.
IT-logistične rešitve podpirajo kratkoročno načrtovanje kapacitet
Digitalna orodja za optimizacijo še razpoložljivih transportnih kapacitet predstavljajo kratkoročno rešitev za reševanje trenutne gospodarske situacije v logistiki.
Dolgoročne razpise s transportnimi pogodbami, ki veljajo več mesecev ali let, je v trenutni situaciji težko izračunati ali pa jih je mogoče izpogajati samo z znatnimi doplačili za tveganje. Za ponudnike tovora je zato v trenutni situaciji veliko bolj ekonomično, da tovorni prostor iščejo na spot trgu, pa četudi samo kratkoročno. TIMOCOM v tem primeru s svojo borzo tovora nudi idealno rešitev.
Prek aplikacije Poti in stroški lahko optimalno načrtujete svoja trenutna naročila. Poleg tega lahko v naši borzi skladišč poiščete bližnja ali bolje pozicionirana skladišča, ki vam lahko prihranijo dodatne daljše poti.
Komercialno dizelsko gorivo kot rešitev v sili?
Kot možnost posredovanja vlade bi bila uvedba t. i. komercialnega dizelskega goriva, kot ga v različnih obsegih že imajo na Poljskem, v Belgiji, Franciji, Italiji, na Hrvaškem, v Sloveniji in Španiji. V tem primeru se, na primer, transportnim podjetjem vrnejo trošarine za mineralno olje. Na Nizozemskem bodo sledili tej poti in s 1. aprilom davek znižali za okrog 21 % (ustreza 11 centom na liter dizelskega goriva).
Razpravlja se tudi o znižanju DDV-ja, vendar pa je to zgolj instrument, ki ščiti končnega potrošnika, ne pa podjetij, pri katerih je običajno zgolj prehodna postavka.
Tako Združenje za tovorni promet, logistiko in odstranjevanje odpadkov (BGL) v Nemčiji kot tudi vozniki tovornih vozil in transportna podjetja pozivajo zvezno vlado k čim prejšnjemu političnemu ukrepanju. Sicer preti oskrbovalni kolaps. Na končno rešitev pa bo treba še počakati. Do takrat se bo pritisk za posredovanje vlade še naprej povečeval.