Logistika 04.03.2021
4

Povečajte fleksibilnost, zmanjšajte stroške: Učinkovita logistika za proizvodna in trgovska podjetja

Eficientna logistika je ključ do uspeha

Skoraj 10 % vseh stroškov proizvodnih podjetij in skoraj 30 % vseh stroškov trgovinskih družb je povezanih z logističnimi procesi. Že zgolj zato bi se morala podjetja redno spraševati o učinkovitosti lastnih dobavnih procesov in si prizadevati za njihovo optimizacijo.

Globalno gospodarstvo še skoraj nikoli ni bilo tako odvisno od gladkega poteka logističnih procesov, kot je danes. V kriznih razmerah učinkovite oskrbovalne verige ne zagotavljajo zgolj zanesljive dobave vseh vrst blaga, temveč tudi skrbijo za zdravje vseh. Če pa si ogledamo logistiko cepiv, ki smo ji bili priča v zadnjih tednih, postane jasno, da zgolj učinkovite oskrbovalne verige ne zadostujejo. Prevoz tovora od A do B je temeljna naloga in s tem industrijski standard.

Da bi ostala dolgoročno konkurenčna in predvsem donosna, morajo podjetja nenehno preverjati učinkovitost svojih obstoječih procesov in jih optimizirati. Logistične IT-rešitve, kot je sistem pametne logistike podjetja TIMOCOM, ki prek vmesnikov omogočajo dostop do sistemov za upravljanje prevoza in sistemov ERP, so uveljavljena podpora.

Tukaj najdete več informacij o sistemih TMS in vmesnikih ERP

Velika razlika: efektivnost in eficientnost

Oba izraza označujeta pozitiven in smiseln pogled na procese in podjetje. Definiciji pa ponazarjata glavne razlike med njima:

  • Efektivnost označuje učinkovitost procesa ali storitve, t.j. odnos med doseženim in zastavljenim ciljem. 

 

  • Eficientnost je na drugi strani kazalnik gospodarskega poslovanja. Nanaša se na odnos med doseženim uspehom in prizadevanji, ki so bila potrebna zanj, npr. stroški. Pri tem je korist vedno večja od prizadevanj.

Za proizvodna in trgovska podjetja to pomeni, da mora biti najprej zagotovljena učinkovitost, da je mogoče nato ustvariti dodano vrednost s povečanjem uspešnosti vseh procesov podjetja. Če poenostavimo – podjetja morajo najprej »storiti prave stvari«, nato pa »to storiti na pravilen način«. V nadaljevanju pojasnjujemo, s pomočjo katerih izhodišč in vprašanj lahko proizvodna in trgovska podjetja povečajo svojo uspešnost.

S petimi vprašanji do večje eficientnosti

Temeljni cilj logistike predstavlja:

Želeno blago ob dogovorjenem času, na določeni lokaciji, v naročeni količini, obljubljeni kakovosti in po razumni ceni dostaviti pravi stranki.

Dejavniki se najprej nanašajo na učinkovitost procesov glede izpolnitve cilja. Kajti če ni uresničen zgolj en sam vidik, je oskrbovalna veriga prekinjena, naročilo pa velja za »neizpolnjeno«.

Razločevalne lastnosti in možnosti za povečanje donosnosti se pokažejo šele takrat, ko si podjetja ogledajo svoja naročila in procese z vidika uspešnosti naslednjih elementov:

  1. Čas: Ali ves čas poznamo stanje dobave naših ponudnikov storitev in partnerjev ter lahko časovno zanesljivo in učinkovito načrtujemo naše poti? Ali se je mogoče hitro odzvati na okoliščine, kot so prometni zastoji?
  2. Kraj: Ali izbiramo vire, kot so prevozniki, tovorna vozila in skladišča na optimalnih lokacijah, da preprečimo prazne vožnje?
  3. Količina: Ali optimalno izkoriščamo kapacitete, da dosežemo popolno izrabo tovornega prostora?
  4. Kakovost: Ali za vsako naročilo poiščemo pravega ponudnika storitev in s tem ves čas zagotavljamo varnost izdelkov (npr. z ohlajevanjem)?
  5. Cena: Ali izbiramo vire ali ponudnike storitev tako, da ves čas dosegamo optimalno razmerje med stroški in koristmi? Ali lahko zmanjšamo stroške prevoznega procesa in na ta način povečamo našo donosnost in konkurenčnost?

Eficientnost v oskrbovalni verigi pomeni tudi ohranjati procese karseda vitke in uspešno optimizirati vidike kakovosti, časa in stroškov prevoza. Pogosto lahko to storimo najhitreje in najučinkoviteje tako, da izbiramo določene partnerje ali programsko opremo. To velja še posebej takrat, ko je naš cilj porazdeliti naročila različnim partnerjem v primeru obilice naročil ali z namenom zmanjševanja tveganj. Prizadevanja so pri tem minimalna, visoka raven fleksibilnosti pa takoj ustvari dodano vrednost. Osnova za to je celovit pregled nad lastnimi procesi.

Nekaj posebnega: IT-rešitve podjetja TIMOCOM

Velikega pomena je zmanjševanje ozkih grl, ki vodijo do zamud pri dostavah ali neuspešnih dostav. Stranke podjetja TIMOCOM se lahko s pomočjo borze prevozov, ki je del sistema pametne logistike, kadarkoli dinamično odzovejo na povpraševanja in v trenutku najdejo prilagojene ponudbe ali ponudnike storitev. Tako lahko kadarkoli obvladajo obilico naročil, ne da bi zaradi tega trpela kakovost ali hitrost. Stranke, ki so pred tem naročila dostave ali skladiščenja v celoti oddajala zunanjim izvajalcem in si želijo s pomočjo sistema pridobiti več nadzora, lahko pričakujejo še večje učinke. V digitalnem svetu je tudi transparentnost pomemben gradnik uspešnosti. S sledenjem v realnem času, s čimer je mogoče pridobiti podatke za izračun predvidenega časa prihoda (ETA), je mogoče na primer optimizirati zamudne in drage procese, kot je upravljanje ramp in skladišč. Motnje v oskrbovalni verigi, zaradi npr. prometnih zastojev, je mogoče prav tako v realnem času vključiti v sprejemanje odločitev ali naknadne procese. S tem je mogoče zmanjšati število praznih voženj in nepotrebno čakanje, hkrati pa povečati dobičkonosnost.

Ali za disponiranje svojega blaga že uporabljate sistem TMS ali ERP? Prek vmesnika ga povežite s sistemom pametne logistike podjetja TIMOCOM in postanite del logistične mreže več kot 45.000 preverjenih evropskih podjetij.

Tukaj najdete več informacij o sistemih TMS in vmesnikih ERP

Postanite poznavalec panoge

Redno prejemajte relevantne članke, dragocene strokovne prispevke in ekskluzivna poročila uporabnikov!


Prijava na e-novice

Pop-up image - Logistic
Želite postati strokovnjak na področju logistike?

Prejemajte naše novice s področja logistike neposredno v svoj poštni nabiralnik. Bodite med prvimi, ki bodo izvedeli za naše izdelke in posodobitve.

Na začetek