TIMOCOM 16.02.2024
6

Logistični trendi za leto 2024

Trendi v logistiki: 12 tez za razvoj prevozniškega trga

12

Kateri trendi in razvoji bodo aktualni v panogi prevozništva in logistike v letu 2024? Na podlagi informacij strokovnjakov, analiz in izmenjave informacij z gospodarstveniki in znanstveniki je postalo jasno: 

Izzivi, s katerimi se bodo v tem letu soočali prevozniki ter trgovska in proizvodnapodjetja, so raznoliki. Gunnar Gburek, Head of Business Affairs podjetja TIMOCOM, nakazuje na 12 pomembnih trendov v svetu prevozništva ter vplivov na prihodnost logistike v Nemčiji in Evropi. 

Prijavite se na naše logistične novice zdaj in redno boste prejemali zanimive članke iz sveta cestnega tovornega prometa neposredno v svoj poštni predal!

Zvišanje cen prevozov zaradi zvišanja cestnin 

Zaradi velikega zvišanja cestnin v Nemčiji in podobnih načrtov v drugih državah bo cena prevozov s tovornjaki presegla ceno iz preteklih let. Računati je treba na do 12-odstotno zvišanje cen prevozov. Visokih stroškov ne bo mogoče v celoti naprtiti končnim porabnikom, pač pa bodo morali del teh stroškov nositi prevozniki, proizvodnja in trgovina. Veliko bo pogajanj o stroških praznih kilometrov in o tem, kdo jih bo kril. 

Prevozniška podjetja se bodo še naprej soočala z višjimi stroški dela in naraščajočimi obratovalnimi stroški

Dodatne stroške za upravljanje z nepremičninami in vozili ter že povišane stroške za človeške vire itd. bodo prevozniška podjetja poleg cestnine lahko preložila na pleča drugih le v omejenem obsegu. Kriti jih bodo morali prevozniki in špediterji. V trenutnem konjunkturnem položaju bo težko ustvariti dobiček z učinkovitejšim izkoriščanjem kapacitet, da bi še naprej ohranili že zdaj nizke marže.

Delež vozil z nizkimi emisijami se bo v letu 2024 le rahlo povečal

Delež vozil z nizkimi emisijami se bo v letu 2024 le rahlo povečal, ker je na trgu na voljo le malo takšnih vozil, opaziti pa je tudi veliko skeptičnost med prevozniki glede tega, katera tehnika je prava za prihodnost njihovega poslovanja. V letu 2024 bo večina podjetij skromna pri vlaganjih v nove pogonske tehnologije; raje bo počakala in opazovala pionirje. V spomin so namreč še globoko usidrane izkušnje z utekočinjenim zemeljskim plinom. Prevozniška podjetja se vse pogosteje srečujejo z naročniki, ki si želijo vozila z nizkimi emisijami, da bi znižali stroške cestnine in bilanco CO2. Ta dilema bo odločilna pri razpravi o možnosti realizacije tehnologij prihodnosti.

Pomanjkanje voznikov in visoki kadrovski stroški

Leta 2024 bo načeloma nekoliko lažje najti osebje za delo v skladišču in v upravi. Voznikov pa bo še vedno primanjkovalo, tako kot bo še naprej težko najti vajence - in sicer na vseh področjih. Na splošno bodo stroški dela ostali nespremenjeni na visoki ravni, potem ko so bile plače že leta 2023 povišane na vseh področjih. 

Vse pomembnejši delni nakladi in donakladi 

Zaradi ohlajanja gospodarstva so potrebe po transportih in obseg posameznih dobav manjši, zato se bo povpraševanje po tovornem prostoru zmanjševalo. Temu so lahko kos predvsem podjetja, ki poslujejo učinkovito in prilagodljivo prevzamejo vsak dodatni tovor, ki ga lahko dobijo. V zvezi z enostavnejšimi polnimi nakladi bo vladalo močno cenovno rivalstvo, prevozi z delnimi nakladi bodo predvidoma nekoliko dobičkonosnejši. 

Močno povečanje števila razpisov

Zadržanost pri razpisih v letu 2023 zaradi skrbi, da bi bili deležni bistveno slabših pogojev kot doslej ali da sploh ne bi dobili ponudb, bo v letu 2024 odpravljena. Panogo bo prevetril val razpisov. Nabavniki bodo primorani redno izdajati razpise, ker nekaterih pogodb, ki se bodo iztekle, ne bo mogoče podaljšati, hkrati pa si obetajo tudi nišje cene na podlagi konkurenčne situacije. To bo verjetno koristilo ponudnikom razpisov, saj si številna podjetja v kriznih časih prizadevajo pridobiti vsako pogodbo, ki jo lahko dobijo. 

Izravnano razmerje prevozniških kapacitet 

Razmerje med tovorom in tovornim prostorom v letu 2023 je bilo povprečno 60:40, torej v primerjavi s prejšnjimi leti nekoliko bolj enakomerno. Tudi v letu 2024 ne bo doseženo razmerja s konca pandemije koronavirusa, ko so bile številne prevozne zmogljivosti izredno zasedene. Prevozniki, ki so v preteklih letih, v katerih je bilo prisotno veliko povpraševanje, sklenili veliko dolgoročnih pogodb, bodo znova bolj odvisni od priložnostnih poslov. To bi lahko bilo leto borz tovora in platform.

Več postopkov zaradi insolventnosti, a skoraj brez izgube kapacitet

Skupne kapacitete bodo ostale enake, število podjetij pa se bo zmanjšalo. Podjetja, ki se bodo soočala s plačilno nesposobnostjo ali se bodo umaknila s trga, bo prevzela konkurenca. Tako bo še naprej naraščalo število konsolidacij, a na trgu skorajda ne bo novih igralcev. Vozniki bodo raje iskali zaposlitev kot da bi bili samostojni podjetniki. Okvirni pogoji in obeti za prihodnost bodo tudi v letu 2024 preprosto preslabi za ustanavljanje podjetij.

Brez porasta železniškega prevoza

Premestitev tovorov na železnice, zlasti v okviru kombiniranega prevoza, se bo tudi v letu 2024 znašla na seznamu želja številnih pošiljateljev blaga in prevoznikov. V realnosti pa se bo delež takih prevozov komajda povečal. Številne omejitve prog zaradi gradbišč, pomanjkanje osebja, nezadostne zmogljivosti terminalov in nenazadnje omejitve zaradi priklopnikov, ki jih ni mogoče priključiti na žerjav, bodo ovirajo opaznejši prehod na železniški promet. Če bo mogoče ohraniti trenutno raven železniškega prevoza, bo to že velik dosežek.

Zmeda in veliko dela zaradi zakonskih določil

V letu 2024 bodo prvič vidne posledice Zakona o dolžnosti skrbnega ravnanja v dobavnih verigah (nem. LkSG), saj morajo od 1. januarja tudi podjetja z več kot 1000 zaposlenimi izvajati in beležiti analize tveganj vzdolž celotne dobavne in prevozne verige. Številni overitelji in svetovalci, ki si želijo koristi od pobud zakona, si že manejo roke zaradi novih poslov. Številna mala in srednje velika prevozna podjetja se bodo soočala s poplavo povpraševanj po dokazilih in zahtev njihovih naročnikov, ki morajo pripraviti poročila. Če Zvezni urad za gospodarstvo in nadzor izvoza (BAFA) ne bo kmalu pripravil jasnih navodil za delo, bo ta tema v letu 2024 poskrbela za številne razprave.

Varnost IT in porast kibernetskih napadov

Informacijsko-tehnična varnost bo v letu 2024 pomembnejša kot kdajkoli prej. Ogroženost IT-sistemov zaradi hekerjev se bo močno povečala. Standard investicij v preventivne ukrepe in preprečevanje v večini malih in srednje velikih podjetij ne ustreza primerni in potrebni stopnji, zato so številni hekerji pri napadih na ta podjetja uspešni. Prizadeta podjetja, tako na strani naročnikov kot tudi ponudnikov storitev, ki za tovrsten resen primer nimajo pripravljenih ukrepov, bi lahko v primeru napadov zašla v gospodarske težave. 

Skladiščna logistika: Regionalne razlike na trgu skladiščnih in logističnih površin 

Potem ko so skladiščne zmogljivosti v letu 2023 povsod še pretežno primanjkovale, se bodo razmere na nepremičninskem trgu v letu 2024 razvijale različno glede na regije. Medtem ko se bo situacija v podeželskih regijah sprostila zaradi praznih kapacitet in novogradenj, ki bodo kmalu na voljo na trgu, bodo skladiščne zmogljivosti na urbanih območjih še najprej omejene. Tudi na področju posebnih nepremičnin, npr. za nevarne snovi, bo v tem letu vidno pomanjkanje.

O Gunnaru Gbureku, Head of Business Affairs podjetja TIMOCOM

Diplomirani ekonomist Gunnar Gburek , ki se je med študijem osredotočal na trgovanje in logistiko, ima večletne izkušnje v logistiki, med drugim kot direktor ponudnika logističnih storitev Hasenkamp, specializiranega za dobavo trgovcem in zasebnim strankam, in kot področni vodja logistike pri združenju Bundesverband Materialwirtschaft, Einkauf und Logistik e.V. (BME). Od konca leta 2016 je predstavnik za odnose z javnostmi in predstavnik podjetja TIMOCOM.

Ob prijavi na naše logistične novice prejmete več koristnih člankov in panožnih vpogledov z nasveti za digitalizacijo in avtomatizacijo svojih logističnih procesov neposredno v svoj poštni predal!

Morda vas bo zanimalo tudi to:

 

Postanite poznavalec panoge

Redno prejemajte relevantne članke, dragocene strokovne prispevke in ekskluzivna poročila uporabnikov!


Prijava na e-novice

Na začetek