Kako lahko špediter zgradi svojo blagovno znamko kot prevoznik?
Od lokalnega špediterja do evropskega prevoznika – študija primera Express Heroes
V prevozniškem in logističnem svetu, kjer je konkurenca huda in zaupanje strank ključnega pomena, je izgradnja blagovne znamke tako za špediterje kot za prevoznike pravi izziv. JSC Express Heroes, litovsko prevozniško in špeditersko podjetje, je odličen primer, ki prikazuje, kako lahko strategije in orodja podpirajo ta proces.
Strateška preobrazba: od posredniških do transportnih storitev
Podjetje Express Heroes JSC je začelo poslovati leta 2019 kot špeditersko podjetje v Litvi. Prvotno so bili znani po hitrih dostavah, podjetje pa je hitro prepoznalo naraščajoče povpraševanje na mednarodnih trgih. Tako so razširili svoje storitve po vsej Evropi.
»Kot že ime pove, si gradimo ugled kot hitro in zanesljivo špeditersko podjetje, ki mu stranke lahko zaupajo. Nismo samo posrednik – smo podjetje, ki prevzema polno odgovornost za prevoz in njegovo kakovost. Ključni korak je bil okrepitev neposrednih odnosov z našimi strankami,« pravi Raimondas Nekrasas, izvršni direktor podjetja Express Heroes iz Litve.
Podjetje je doživelo preboj leta 2024, ko se je odločilo razširiti svoje izključno špediterske storitve in postalo prevozniško podjetje z namenskim voznim parkom podizvajalcev. Za to so bile potrebne organizacijske spremembe, ki so kmalu prinesle velike koristi. Sedaj lahko podjetje Express Heroes zagotavlja celo boljše prevozniške storitve kot prej. Hkrati pa še naprej ponujajo špediterske storitve, pri čemer se zanašajo na številne zaupanja vredne partnerje, ki jim pomagajo ostati prilagodljivi in stalno iskati najboljše rešitve za potrebe strank.
Novi izzivi, nove rešitve – kako je podjetje Express Heroes porušilo ovire
Eden izmed največjih izzivov je bila učinkovita preobrazba iz klišejskega špedicijskega podjetja v zanesljivega in transparentnega ponudnika prevozniških storitev. To je pomenilo ponovno vzpostavitev zaupanja med strankami in poslovnimi partnerji. Podjetje je to doseglo z uvedbo različnih specifičnih rešitev:
vlaganje v razvoj prevozniških storitev in sredstev;
uvedba strogih postopkov za zagotovitev pravočasnega in varnega izpolnjevanja naročil;
krepitev neposrednih odnosov s strankami in podizvajalci z namenom dolgoročnega, transparentnega sodelovanja;
izkoriščanje prednosti digitalizacije.
»Vsak dan trdo delamo, ker želimo biti najboljši partner za svoje stranke, dobavitelje in zaposlene. Iščemo odličnost v vseh storitvah, zato nas stranke cenijo,« pravi R. Nekrasas.
Kako zagotoviti naročila prevozov in zmanjšati prazne vožnje?
»Od drugih se razlikujemo po tem, da si prizadevamo najti rešitve za vsak izziv, ki nam ga postavijo stranke. Zato naši partnerji vedo, da lahko pokličejo naše ‘heroje’ in dobijo potrebno podporo,« pravi R. Nekrasas. »Enkrat se je na primer zgodilo, da je naša potencialna stranka videla našo ponudbo prevoza na trgu TIMOCOM in nas je poklicala v petek zvečer. Čeprav je naš sodelavec že zaključil delo, se je oglasil na telefon – ker taki pač smo. Zavedamo se, kako ključnega pomena je v logistiki razpoložljivost. Stranka je potrebovala dostavo pošiljke sadja na isti dan ali zgodaj zjutraj v soboto, tovornjak pa je bil že zaseden. Toda vseeno smo našli rešitev – uredili smo nalaganje v ponedeljek zjutraj in zmanjšali zamudo. Naša zaveza, da vedno naredimo še nekaj več, nam je pomagala ustvariti temelj zaupanja – in ponosni smo na to, da s to stranko neprekinjeno in uspešno sodelujemo še danes!«
Podjetje Express Heroes redno uporablja trg TIMOCOM Road Freight Marketplace – ne samo za objave tovorov, temveč tudi za ponudbe prevozov, kar jim zagotavlja neposredna naročila prevozov. Kot je razvidno iz zgornjega primera, lahko celo povpraševanja čez vikend pripeljejo do dolgoročnih partnerstev.
»Borza tovora TIMOCOM je nepogrešljivo orodje za nas. Nudi nam vpogled v široko omrežje preverjenih prevozniških partnerjev, kar nam pomaga zmanjšati prazne vožnje, optimizirati naklade, hitro najti ustrezne prevozniške rešitve in – kar je najpomembnejše pri gradnji zaupanja – zagotavljati varno in zanesljivo sodelovanje. TIMOCOM je vodilna platforma na trgu in veseli nas, da se stalno razvija,« pojasnjuje izvršni direktor podjetja Express Heroes iz Litve.
Transparentnost in komunikacija v transportu – temelj učinkovitega sodelovanja
Komunikacija s strankami in partnerji mora biti ne samo transparentna, ampak tudi hitra. Samo s takojšnjim odzivom si lahko prevoznik zagotovi najboljši tovor, se pogaja o ugodnih pogodbenih pogojih in ostane prilagodljiv, kadar pride do motenj. Raimondas Nekrasas poudarja, da je stalno sledenje pošiljkam s proaktivnimi posodobitvami stanja in ohranjanje polne transparentnosti pri komunikaciji ključnega pomena.
»Želimo, da vsi – naša ekipa, stranke ali podizvajalci – pravočasno prejmejo jasna navodila in ažurne informacije. Le tako lahko obvladujemo pričakovanja in se izogibamo presenečenjem, tudi ko se pojavijo izzivi,« zatrjuje Raimondas Nekrasas.
Podjetje se je v preteklosti že večkrat soočilo s primerom, ko sta sledenje pošiljki in hitra vzpostavitev stika rešila dostavo. Izvršni direktor se spominja primera, ko je s pomočjo učinkovite in transparentne komunikacije potencialna težava prerasla v brezhibno rešitev:
»V teh trenutkih res cenim moč dobre komunikacije in hitrega odziva. Nekega sobotnega jutra je na primer en izmed naših podizvajalcev prispel na napačen naslov za dostavo in ni prišlo do razklada, ker je bilo skladišče zaprto. Tega ni sporočil, temveč je pričel z vikend počitkom. Na srečo naša ekipa stalno spremlja vse pošiljke in opazi, če je tovornjak na napačni lokaciji. S pomočjo aktivne komunikacije je naš sodelavec pojasnil situacijo prevozniku, ki je nato dostavil tovor na pravilen naslov, brez izgube časa glede na predviden čas. Stranka ni utrpela nobenih izgub, pošiljka pa je bila dostavljena, kot je bilo predvideno.«
TIMOCOM Messenger – orodje za učinkovito komunikacijo med prevozniškimi partnerji
Pri naročilih, opravljenih na borzi tovora, se je novi Messenger na trgu TIMOCOM Marketplace izkazal za dragoceno orodje:
»TIMOCOM Messenger nam omogoča neposredno in takojšnjo komunikacijo. Vse poteka na enem mestu, kar pospeši postopek odločanja, odpravi nesporazume in poveča učinkovitost pogodbenih pogajanj,« poudarja izvršni direktor podjetja Express Heroes. »S TIMOCOM Messengerjem smo prav tako našli nove poslovne partnerje, ki imajo raje takojšnje dopisovanje kot e-pošto.«
Učinkovita komunikacija tako podjetju omogoča takojšen odziv na spreminjajoče se tržne pogoje in potrebe strank.
Tehnologija in trajnost – prihodnost podjetja Express Heroes
Vodstvo podjetja Express Heroes verjame, da je prihodnost sektorja transporta, špedicije in logistike v digitalizaciji in trajnostnem razvoju. Podjetje že sprejema ukrepe, s katerimi bo uvedlo bolj okolju prijazne rešitve in izkoristilo moderne tehnologije, s čimer želi izboljšati operativno učinkovitost. Njihovi prihodnji načrti vlaganj vključujejo:
moderne sisteme upravljanja s tovorom;
tehnologije za optimiziranje upravljanja naročil in načrtovanja poti;
zelene pobude, kot so optimizacija poti za zmanjšanje emisij in sodelovanje z okolju prijaznimi partnerji.
»Zavezani smo k nadaljnjemu razvoju tehnologije in izboljševanju naših postopkov, da bi bili v koraku s tržnimi trendi in izpolnjevali spreminjajoče se potrebe naših strank. Ne glede na to, kako rastemo, bodo naše prioritete vedno zanesljivost, osredotočenost na stranko in odprta komunikacija – to so stebri, ki nam pomagajo graditi dolgoročne odnose in zagotavljati najkakovostnejše storitve,« pravi Raimondas Nekrašas.
Blagovna znamka, ki raste z vsakim kilometrom
Zgodba podjetja Express Heroes kaže, da prava strategija in orodja podjetju pomagajo, da lahko iz izključno špedicijskega podjetja zraste v zaupanja vrednega ponudnika prevozniških storitev. Uspeh podjetja ne izhaja samo iz njegove osredotočenosti na kakovost storitev in transparentnost, temveč tudi iz inovativnega pristopa k prevozniškemu poslovanju. Poleg tega podjetje Express Heroes stremi k zmanjšanju svojega vpliva na okolje z uvedbo tehnologij za optimizacijo poti in zmanjševanjem emisij CO₂.
Če želite optimizirati vaše poslovanje in povečati učinkovitost, preverite, kako vam pri tem lahko pomaga borza tovora TIMOCOM!
Morda vas bo zanimalo tudi to:
- Mogoče ste želeli vedeti, a niste vedeli, koga vprašati: TIMOCOM pogosta vprašanja za začetnike
- PETROL: Krepitev rasti poslovne učinkovitosti in zniževanje stroškov za logistične izzive pri vodilni slovenski energetski družbi
- Poenostavljeno prilagajanje spremembam: Agilni logistični procesi podjetja Krämer Bau GmbH