Logistika 17.02.2021
6

Ali bo koronavirus spremenil obdelavo plačil v logistiki?

Pogovor z Alexandrom Oebelom, odvetnikom v podjetju TIMOCOM in direktorjem oddelka Debt Collection & Legal Affairs

Pogovor z Alexandrom Oebelom, odvetnikom v podjetju TIMOCOM in direktorjem oddelka Debt Collection & Legal Affairs

Če je pri računu prekoračen plačilni rok, lahko strankam do njihovega denarja pomaga mednarodna storitev izterjavo. Uspešna je v dobrih 86 odstotkih vseh primerov. Odvetnik v podjetju TIMOCOM, Alexander Oebel, ki je tudi vodja oddelka za izterjavo, v pogovoru pojasni, zakaj je ta storitev tako uspešna. Poleg tega predstavi svoje poglede na trenutno zanesljivost plačil v logistiki in nasvete o tem, na kaj je treba paziti pri obdelavi plačil.

Si želite pomoči pri upravljanju vaših terjatev?

Naročilo izterjave

 

Gospod Oebel, na kratko opišite vaše naloge.
Pri podjetju TIMOCOM sem odgovoren za delovanje pravnega oddelka, zlasti za oddelek za izterjavo. Jedro tega predstavlja posredovanje v nerešenih zadevah med strankami in obravnava pravnih vprašanj podjetja.

 

In že smo pri glavni temi: Zakaj je storitev izterjave podjetja TIMOCOM tako posebna?
… zaradi hitrega upravljanja terjatev s sočasnim nevtralnim odnosom do vseh strank. Če prihaja med pogodbenimi partnerji do različnih stališč, zlasti zaradi čezmejnih poslov in tujih jezikov, jim pomagamo, da se lahko jutri znova profesionalno srečajo na trgu. Naše stranke čutijo olajšanje, če vedo, da je na njihovi strani partner, ki mu lahko zaupajo in jim lahko pomaga pri premagovanju ovir.

 

Kakšne so te ovire?
Iz izkušenj lahko povem, da to niso nujno težave pravne narave. Pogosto gre za težave v komunikaciji. V bistvu gre za povsem človeške težave – malenkosti, nesporazumi, ovire. V takšnih primerih lahko strankam z našo mednarodno ekipo nudimo podporo v več kot 27 jezikih. Ker smo specializirani za logistično in prevozniško panogo, lahko težave rešujemo neposredno na podlagi pogovora s strankami. Upniki pogosto pokličejo kakšno agencijo za izterjavo, če se dolžnik ne odziva in se zatakne pri komunikaciji. Kot nevtralni posrednik lahko obnovimo komunikacijo med upnikom in dolžnikom. V ta namen na podlagi predloženih dokumentov preučimo vsak posamezni primer in tako odprta vprašanja rešujemo na podlagi ugotovljenega dejanskega stanja. Podjetje TIMOCOM se je zavezalo k poenostavitvi vseh logističnih procesov, kar vključuje tudi reguliran tok plačil.

 

Kako se je zaradi koronavirusa spremenil ekonomski položaj številnih prevozniških podjetij?
Na eni strani lahko vidimo, da so se različne panoge zaradi novo nastale situacije razvijale zelo različno. Stanje na trgu se je spremenilo. Povpraševanje po nekaterih vrstah blaga se je povečalo, za druge pa sploh ni več zanimanja. Prevozniki in špediterji, ki so imeli pred tem širok segment strank, so lahko nekatere panoge črtali s seznama naročnikov. Prevozniška podjetja, ki na primer dostavljajo hrano, toaletni papir ali zdaj cepiva, so priča vedno večjemu povpraševanju. Vsaj začasno so morala tudi logistična in prevozniška podjetja minimizirati svoje stroške, na primer s prenehanjem uporabe voznega parka ali uvedbo skrajšanega delovnega časa za nekatere svoje zaposlene. V kolikšnem obsegu bo zadostovala državna pomoč pri pogosto zelo majhnih maržah prevozniških in špedicijskih podjetij še ni jasno, saj ima vsako podjetje popolnoma individualno strukturo stroškov.

 

Ali se je zaradi trenutne situacije zanesljivost plačil v logistiki spremenila?
Na trgu vlada večja previdnost. Vnaprejšnja plačila storitev so se v logistični panogi zmanjšala. Če je izvajalec prevozniškega naročila izvedel več prevozov za podjetje, je bilo v prevozniškem sektorju popolnoma običajno, da je naročnik poravnal več računov naenkrat. Če je prišlo do zastoja plačil, so bile te terjatve zbrane in skupaj posredovane oddelku za izterjavo.

Odkar živimo v času koronavirusa, se je to spremenilo. Izvajalci naročil po koncu plačilnega obdobja ne čakajo več tako dolgo na plačilo in pogosteje prijavljajo posamezne neporavnane račune. Na splošno pa smo priča izboljšanju zanesljivosti plačil, na kar je vplivala večja gospodarska učinkovitost podjetij.

 

Kje morajo prevozniška in logistična podjetja še ukrepati, da bodo lahko optimizirala svoje prevozniškee procese in povečala svojo gospodarsko učinkovitosti?
Nekatere težave je mogoče preprečiti. Na številnih področjih v logistiki potekajo procesi, ki se odvijajo za prevozi, še vedno v analogni obliki. Zato je njihov potek bolj podvržen napakam.

Blago mora priti iz točke A do točke B. To je fizični proces, ki ga ni mogoče nadomestiti – toda potem se proces večinoma nadaljuje analogno. Prevzem blaga se zabeleži na dobavnici. Tu se začne proces, ki je počasen in podvržen napakam, še posebej takrat, ko pri dobavah sodelujejo štirje ali več podizvajalcev. Dostava se zabeleži na tovornem listu, dokazilo pa se preda dalje – vsakemu sodelujočemu v prevozni verigi. Takšen klasičen CMR ima štiri kopije; služi kot glavno dokazilo, da je bil prevoz izveden in je bila pogodba o dobavi blaga izvedena. Zato imajo vsi sodelujoči pri prevozu velik interes pridobiti originalno listino.

Vendar pa je ta dobavni dokument zgolj redkokdaj nemudoma poslan naročniku, saj pogosto ostane v tovornjaku in se skupaj z njim odpravi še na druge destinacije, preden se voznik vrne na sedež podjetja. S tem dokazila, ki so potrebna za izstavitev računa, ne pridejo takoj v prave roke, kar lahko pomeni tudi zamudo pri plačilu storitve. Takšen potek dogodkov ustvarja dodatno tveganje, da tovorni dokumenti niso ustrezno predloženi prevozniškemu podjetju. Če se originalni dokument izgubi med pošiljanjem po pošti, postane dokazovanje prevoza zelo zapleteno. Kopije pogosto ne zadostujejo. Tako nastane dolga veriga komunikacije, ki lahko povzroča težave. Pri tem je lahko v pomoč digitalna različica.

 

Kako lahko digitalizacija v trenutni situaciji še naprej pomaga logistiki?
Prehod na elektronsko upravljanje dokumentov bi bil v tem trenutku za logistiko zelo koristen, tudi zato, ker zaradi dela od doma pisarne prevozniških in špediterskih podjetij niso več stalno odprte. V takšni situaciji je izmenjava papirnatih dokumentov še bolj otežena. Za razliko od njih je mogoče digitalno upravljane dokumente veliko hitreje obdelati. Sodna praksa elektronskim dokumentom pušča prosto pot. Mnogi tega ne vedo: Tudi optično prebranim in kopiranim dokumentom se v sodnih postopkih priznava dokazna vrednost. Dokazila o prevozu so običajno tako ali tako digitalizirana za davčne namene.

 

Torej bi bilo mogoče ta korak v procesno verigo vključiti že prej?
Vprašanje, ki si ga zastavljajo vsi naročniki, je, ali je bilo blago varno dostavljeno? Tudi optično prebran dokument lahko zagotovi odgovor na to vprašanje. Moj nasvet: Pri vsakem procesu preverite, ali obstaja elektronska različica in če da, se za njo dogovorite že na začetku. V dogovorjenem plačilnem obdobju je mogoče elektronsko različico npr. uporabiti za poizvedbe, zapiranje vrzeli v komunikaciji in za začetek veljavnosti plačilnega obdobja. Po potrebi je mogoče originalni dokument naknadno poslati po pošti. Cilj obeh strank bi moral biti čim bolj skrajšati pot plačila. S tem bodo prihranjeni čas, denar in živci.

Menim, da bo med obdobjem koronavirusa še naprej prevladovalo elektronsko odvijanje prevozov. V logistiki je namreč mogoče številne procese še bolj digitalizirati. Sem sodijo tudi plačilni sistemi.

 

Ali imate trenutno neporavnane terjatve? Na spletu enostavno naročite storitev izterjave podjetja TIMOCOM in si za popoln pregled nad stroški njihovo višino izračunajte vnaprej.

Naročilo izterjave

Postanite poznavalec panoge

Redno prejemajte relevantne članke, dragocene strokovne prispevke in ekskluzivna poročila uporabnikov!


Prijava na e-novice

Pop-up image - Logistic
Želite postati strokovnjak na področju logistike?

Prejemajte naše novice s področja logistike neposredno v svoj poštni nabiralnik. Bodite med prvimi, ki bodo izvedeli za naše izdelke in posodobitve.

Na začetek