Kako prispeta sveže sadje in zelenjava na jedilno mizo?
Kako se loteva logistike pokvarljivega blaga podjetje Germans Barri, trgovec s sadjem in zelenjavo
Logistika od vrat do vrat pri prevozih hitro pokvarljivega blaga, kot sta sadje in zelenjava, zahteva skrajno točnost in strokovnost. Dobavitelji se morajo poleg tega prilagodljivo odzivati na akcije trgovskih podjetij in včasih namesto polnega tovornega vozila, prepeljati »samo« nekaj palet, povrh vsega pa želi še naročnik svoje blago ves čas spremljati prek spleta. Zahteve glede prevoza so vsaj tako visoke kot tiste za proizvodnjo, zato špansko podjetje Germans Barri za svoje sadje in zelenjavo ne uporablja samo najnovejših tehnologij za skladiščenje in hlajenje ampak tudi digitalno optimizacijo procesov pri prevozih.
Naročnik
Kar je bilo pred 60 leti mogoče zložiti na majhno stojnico za sadje in zelenjavo v Mercado de Born v Barceloni, današnji veleprodajni trgovini Mercabarna, se danes razprostira na celih 2.100 m2 in 12 stojnicah. Dobrih 7.000 m2 meri sodobno skladišče družinskega podjetja, ki ga sicer vodi že druga generacija, Brata Luis Barri in Salvador Barri. V skladišču s pomočjo inovativnih tehnologij poteka kalibriranje, sortiranje in pakiranje različnih vrst krompirja, čebule in solate, kot tudi redkvice, cvetače, brokolija, pora, korenja in paradižnika – točno tako, kot to potrebuje in želi posamezna stranka.
Izziv
30 odstotkov izdelkov Germans Barri pristane v veleprodajni trgovini Mercabarna, po 20 odstotkov v domačih in mednarodnih supermarketih, 10 odstotkov pri grosistih ter 20 odstotkov v maloprodaji. Velik del izdelkov, kot so koreni juke iz Južne Amerike, Ingver s Kitajske ali sladki krompir iz ZDA, uvozijo. Skupaj z izvozom v vse evropske države Germans Barri na leto prevozi približno 150 milijonov kilogramov svežega blaga.
»Ponujamo veliko izbiro izdelkov po dobri ceni in zelo dobre storitve, torej tudi dodatne logistične rešitve. Naše stranke lahko pri nas naročijo pošiljko za celotno tovorno vozilo ali pa le nekaj palet. Pri tem moramo biti po eni strani prilagodljivi, po drugi pa upoštevati posebne zahteve hladilne verige. Nenazadnje si vsak želi hrustljavo, sočno sadje in zelenjavo zelo dobre kakovosti po pravi ceni in ob pravem času,« je razložila Marta Barri, hči ustanovitelja Ramóna Barrija in vodja oddelka za upravljanje in finance.
Največji izziv za posel Germans Barrija je, da se stalno spreminjajo zanimanje, količine naročil in ritmi naročnikov. »Naša naročila in poti se stalno spreminjajo. Zato tudi vedno znova potrebujemo nove ponudnike prevozov. Doslej smo imeli pri iskanju prevoznih partnerjev veliko razpršenost in izgube časa. Od 2.000 poslanih e-sporočil je bilo prebranih približno 10–20 odstotkov. To je kontraproduktivno in pogosto zelo nadležno, saj je treba ves čas kar naprej nekoga loviti. Pri svežem blagu nas zmeraj lovi čas, pa tudi stroge tehnične zahteve za prevoze hlajenega blaga,« je povedala Natalia Echeverry, disponentka pri Germans Barriju.
Rešitve
Zahvaljujoč dosegu velikega števila ostalih uporabnikov TIMOCOMa in njihovim hitrim reakcijskim časom, lahko Echeverryjeva varneje načrtuje in se hkrati hitro odziva. »Če objavim ponudbo za tovor, vem, da bom v 10 minutah dobila ustreznega ponudnika prevoza.«
Preprosto iskanje ponudnikov prevozniških storitev prav tako olajša vsakodnevno delo disponenta. »Istočasno lahko teče več iskanj. Pri tem je, zahvaljujoč filtrom, mogoča natančna prilagoditev iskanja glede na to, kaj se potrebuje: po tipu vozila, nakladalnih metrih, poti itd.,« je še dodala Echeverryjeva. Naslednja pomembna stvar je zaupanje, ki ga TIMOCOM dodatno podpira z odobritvijo sledenja ponudnikov prevozov. »Če oddamo naročilo prevozniku prek TIMOCOMa, smo lahko prepričani, da bo blago tudi prispelo tja, kamor mora. Prek platforme smo zgradili mrežo zaupanja vrednih partnerjev, s katerimi redno sodelujemo.«
Zaradi poenostavljene, hitrejše in bolj varne oddaje prevozov prek TIMOCOMa se lahko Germans Barri zdaj bolje osredotoča na ostale naloge in tako še poveča celoto storitev svoje logistike od vrat do vrat.