Prevozniški trg 19.07.2020
3

Hlajeni prevozi v Evropi: Prilagojene pošiljke na prehitevalnem pasu

Rastoče povpraševanje po zamrznjenem tovoru v Evropi zahteva nove logistične rešitve.

Potrošniki imajo radi udobje. V kuhinji se potrošniki vse pogosteje poslužujejo pripravljenih jedi iz zamrzovalnikov. Po podatkih nemškega inštituta za zamrznjeno hrano v Nemčiji letno zaužijejo več kot 46 kilogramov zamrznjene hrane na osebo, ta trend pa se še povečuje.

»Želja po preprostih prehrambenih rešitvah, ki so okusne in visoke kakovosti, je daleč najpomembnejše gonilo za trg zamrznjene hrane«, poroča inštitut. Po podatkih portala Statista je bilo leta 2018 zgolj v Nemčiji s prodajo zamrznjenih izdelkov ustvarjenih kar 14,75 milijard evrov prihodkov.

Trend se povečuje po vsej Evropi in se bo zaradi vztrajne pandemije koronavirusa še okrepil. Kdor mora doma združevati delo in gospodinjska opravila še na primer z varstvom otrok, se hitreje odloči za že pripravljene zamrznjene jedi. Spremenjeno vedenje potrošnikov izvira že iz časa daleč pred krizo, vzroki zanj pa so med drugim novi prehranjevalni trendi in iskanje novosti s strani potrošnikov.

 

Pripravljeni ali sveži proizvodi: Povpraševanje je veliko, vendar se hitro spreminja

Poseganje po zamrznjenih picah, krompirčku in pripravljenih obrokih je znak spremenjenega vedenja potrošnikov. Vse to vpliva na logistiko, kajti po mnenju strokovnjakov se je spremenila struktura pošiljanja. Naročila pri dobaviteljih so bolj spremenljiva in manj stabilna, trgovci pa vedno pogosteje naročajo prilagojene in majhne pošiljke.

 

Napoved: V Evropi lahko v letu 2020 pričakujemo 20 do 30 odstotkov več hlajenih prevozov

Trenutni trendi, kot so superživila ali veganska hrana, pa spodbujajo razvoj logistike svežih izdelkov. Da lahko alge, jagode goji ali granatna jabolka upravičijo svoj sloves kot čudežna hranila, jih je treba prevažati pri temperaturah 2–7 stopinj celzija.

»Po vsej Evropi opažamo stalen porast hlajenih prevozov,« pravi David Moog, Product Manager pri ponudniku IT-storitev TIMOCOM. Na borzi tovora, ki jo upravlja podjetje TIMOCOM, se je število ponudb tovora za hlajeni prevoz s področij hladilnik in termo povečalo za več kot 60 odstotkov, saj je bilo decembra 2019 618.227 ponudb tovrstnega tovora v primerjavi z letom poprej, ko jih je bilo 375.085. V preteklih tednih je zaradi naraščajočega kopičenja zalog prebivalstva, zlasti na področju zamrznjene hrane, »povpraševanje eksplodiralo«. Po ocenah analitikov lahko pričakujemo od 20 do 30-odstotno povečanje na področju hlajenih prevozov.

 

Možna rešitev: Prevrednotenje dobavnih verig

Med ponudnike prevozniških storitev, ki za upravljanje svojih hlajenih prevozov uporabljajo TIMOCOM, sodijo tudi podjetja, ki so člani združenja Transfrigoroute Nemčija. Da bi ohranili srednje veliko strukturo logističnega okolja, s čimer bi lahko stalno izboljševali učinkovitost prevoznikov, združenje poudarja pomen partnerskega in k dialogu usmerjenega sodelovanja vseh udeležencev. Tako je mogoče obvladovati kratkotrajne vrhunce naročil in hkrati preprečevati prazne vožnje. Za rastoče in hkrati specializirano področje prevozov z nadzorovano temperaturo to predstavlja poseben izziv.

Pri soočanju z njim so v veliko pomoč IT-rešitve, kot je sistem pametne logistike podjetja TIMOCOM z mrežo strank iz vse Evrope. Tovrstne rešitve so orodje za prevrednotenje obstoječih dobavnih verig, ki so predmet nihajočega povpraševanja in tudi zunanjih vplivov, kot je npr. karantena, in na vseh področjih zahtevajo večjo raven prilagodljivosti.

Postanite poznavalec panoge

Redno prejemajte relevantne članke, dragocene strokovne prispevke in ekskluzivna poročila uporabnikov!


Prijava na e-novice

Pop-up image - Logistic
Želite postati strokovnjak na področju logistike?

Prejemajte naše novice s področja logistike neposredno v svoj poštni nabiralnik. Bodite med prvimi, ki bodo izvedeli za naše izdelke in posodobitve.

Na začetek